Novým ředitelem ČTK bude Jiří Majstr
Česká tisková kancelář, veřejnoprávní instituce, jejíchž agenturních služeb využívá drtivá většina tuzemských médií, už zná svého nového generálního ředitele. V červnu má v tomto křesle usednout dosavadní náměstek pro zpravodajství Jiří Majstr.
Majstr tak vystřídá dlouholetého šéfa této tiskové agentury Milana Stibrala. Na novém řediteli se dnes jednomyslně shodla Rada ČTK, když uzavřela konkurz, v němž vybírala ze sedmi kandidátů.
„První úkolem ČTK je nadále sloužit svému poslání, to znamená pravdivě, nestranně a všestranně informovat o dění v České republice a v cizině. Všechno ostatní jsou jakési přívažky k tomuto základnímu úkolu, a ten je ten klíčový, který musí být naplněn,“ řekl nově zvolený ředitel v Ozvěnách dne Radiožurnálu.
Toto základní poslání agentura podle něj v současné době plní, a žádné změny v tomto směru proto nechystá. Více se ale podle Majstra musí umět přizpůsobovat potřebám svých odběratelů.
„Informační svět lze dneska charakterizovat novými technologiemi, sociálními sítěmi a podobně, a každá agentura, tak i ČTK, se musí snažit být více partnerem jak veřejnosti, tak médiím. A tomu je potřeba se přizpůsobit a k tomu je potřeba udělat určité změny v rámci agentury,“ vysvětlil Majstr.
V sociálních sítích je podle nového ředitele ČTK nutné vidět příležitost a nový novinářský nástroj, který je potřeba využívat a uplatnit v novém typu agenturních služeb.
Česká tisková kancelář byla založena v roce 1918 jako státní agentura, od roku 1993 je veřejnoprávní institucí. Majetkově i hospodářsky je oddělena od státu. Hlavním zdrojem financování jejího provozu jsou výnosy z prodeje zpravodajství klientům.