Pokuta osm a půl milionu pro pražský dopravní podnik platí, potvrdil Nejvyšší správní soud

Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu 8,5 milionu korun, kterou uložil pražskému dopravnímu podniku Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za chyby v tendru na dostavbu metra A. Důvodem bylo nedostatečně transparentní hodnocení nabídek u kritéria na plán organizace výstavy, vyplývá to z úřední desky Nejvyššího správního soudu.

Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejvyšší správní soud v Brně (Ilustrační foto)

Nejvyšší správní soud v Brně (Ilustrační foto) | Foto: Tomáš Adamec | Zdroj: Český rozhlas

Stanovenou pokutu už musel dopravní podnik zaplatit v roce 2016, když rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nabylo právní moci. Proti rozhodnutí soudu se nelze odvolat, spor tak po třech letech končí.

Policie prověřuje možný podvod s DPH v Pražské plynárenské. Škodu vyčíslila na 204 milionů

Číst článek

Dopravní podnik podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže neuvedl dostatečně upřesňující údaje a nebyl předem jasný způsob hodnocení podle dílčího kritéria. Firmy tedy neměly konkrétní, přesnou a srozumitelnou informaci, které řešení bude považováno za nejvhodnější. Hodnoticí kritéria jsou podle antimonopolního úřadu klíčovou částí zadávací dokumentace. Jejich prostřednictvím se nabídky hodnotí. Musejí proto být přesně specifikována, transparentně stanovena a zpětně přezkoumatelná.

„Podle kritérií hodnocení definovaných v zadání veřejné zakázky probíhá hodnocení nabídek, jež je jednou z nejdůležitějších fází celého procesu zadávání veřejných zakázek a má bezprostřední vliv na výběr nejvhodnější nabídky,“ uvedl už dříve předseda úřadu Petr Rafaj.

Soud potvrdil pokutu 8,5 milionu pražskému dopravnímu podniku za zakázku na metro A

Číst článek

Na problémy s dostavbou metra A poukázal i Nejvyšší kontrolní úřad. Kritizoval to, že na základě legislativy nemohl plně prověřit účelnost a hospodárnost využití finančních prostředků.

Tendr vyhrálo sdružení metro V. A (Dejvická-Motol) tvořené společnostmi Metrostav, a. s., a Hochtief CZ, a. s. Nový úsek se čtyřmi stanicemi na trase A pražského metra byl zprovozněn v dubnu 2015.

Rozhodnutí úřadu už před rokem potvrdil Krajský soud v Brně, pražský dopravní podnik ale podal proti tomuto rozhodnutí kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme