Nikoho jsme nepodvedli, hájí se internetový obchod. Na sociálních sítích se na něj valí desítky stížností

Předem zaplacené zboží nedorazilo a obchod nereaguje. Tak ve stručnosti zní desítky příspěvků na sociálních sítích, které píšou zákazníci internetového obchodu s oblečením Vevio.cz. Ten na svých stránkách láká na výhodné ceny „prémiového“ zboží. Desítky stížností eviduje rovněž Česká obchodní inspekce. „Nikdo podveden nebyl, všichni své zboží obdrželi a obdrží,“ reagoval po dotazech serveru iROZHLAS.cz majitel obchodu.

Tento článek je více než rok starý.

Praha (Aktualizováno: 10:21 6. 11. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vevio.cz úvodní stránka

Úvodní stránka internetového obchodu Vevio.cz | Zdroj: Printscreen vevio.cz

Stížnosti na internetový obchod Vevio.cz, který provozuje společnost Beast, s. r. o., se množí především na sociálních sítích. Na facebooku zákazníci obchodu založili několik skupin, kde si stěžují hlavně na to, že předem zaplacené zboží jim obchod nedodal a dále nekomunikuje.

Obchod láká na svých webových stránkách na výrazné slevy a časově omezenou nabídku.

Přes 80 procent kontrolovaných českých e-shopů porušilo zákon. ‚Podvodné přibývají,‘ říká inspekce

Číst článek

Někteří zákazníci tvrdí, že na zboží čekají i dva měsíce. Stížnost na obchod na facebooku zveřejnil uživatel vystupující pod jménem Jan Wemblout, který jednu z facebookových skupin založil. V obchodě si objednal boty.

„Zaplatit musíte hned, jinak vám neustále chodí upomínky. Pak mi přišel e-mail, že moje zboží je luxusní záležitost a jeho dodání se protáhne. Na dotazy nikdo nereagoval,“ popsal pro iROZHLAS.cz.

„Vážené Vevio, už mi opravdu dochází trpělivost, ignorujete moje maily už týden! Žádám vás tedy zde o vrácení peněz za objednávku, o kterou již nestojím! Vaše reklamační ‚anketa‘ mi nedovolí se zapsat do pořadí,“ napsala uživatelka Terez Vlachová.

‚Odesíláme do 24 hodin‘

Internetový obchod Vevio.cz kromě výrazných slev na svých webových stránkách láká bannerem na to, že zboží odesílá do 24 hodin. K podrobnostem o době dodání, která se může protáhnout až ke dvě měsícům, se musí zákazník „proklikat“. Případně se je dozví až po dokončení objednávky, kterou ale musí předem zaplatit.

„Objednala jsem 7. 10. a stále nemám zboží. Je to měsíc! Nereagují na e-maily,“ posteskla si pro změnu Lucienne Nohavicová.

Desítky stížností

Nezůstává ale jen u výtek v online prostoru. „Evidujeme zhruba 40 podnětů na tuto společnost, většina je z posledního měsíce,“ řekl serveru iROZHLAS.cz mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich. Vše podle něj řeší inspektorát v Libereckém kraji.

Fröhlich upozornil, že se většina stížností, které obdržela Česká obchodní inspekce, týká právě nedodání zaplaceného zboží. „Jde o soukromoprávní spor. Přinutit prodejce doručit zboží nebo vrátit peníze není v naší kompetenci,“ vysvětlil.

Inspekce v takových případech spotřebitelům radí poslat provozovateli výzvu s termínem, do kdy má zboží dodat nebo vrátit platbu za předem uhrazené zboží.

Obdobné množství nespokojených zákazníků eviduje také služba VašeStížnosti.cz, kterou spravuje spotřebitelská poradna dTest.

Vevio.cz. | Zdroj: Printscreen vevio.cz

Po vlně kritiky začal obchod peníze zákazníkům vracet, alespoň podle vyjádření členů facebookové skupiny. Obchod v ní také prostřednictvím své stránky hojně komunikuje.

Peníze dostal zpět i již zmíněný Jan Wemblout. „Kdybych jen čekal jako mnozí, o peníze přijdu,“ tvrdí. Na účet se mu zaplacená částka vrátila až po založení zmíněné skupiny.

‚Stížnosti řešíme‘

Podle obchodního rejstříku vlastní společnost Beast, s. r. o., Andreas Sonnleitner. Převzal ji v roce 2018. Internetový obchod nabízí oblečení a módní doplňky, zboží přitom přeprodává od jiných prodejců a dodavatelů, primárně ze zahraničí.

  • Doména Vevio.cz byla registrovaná v květnu 2019, o měsíc později vznikla jeho facebooková stránka. Od té doby nasbírala na facebooku přes 80 tisíc fanoušků.
  • Doména nepatří společnosti Beast s. r. o., ale čínské společnosti Guangzhou Exbect Garment. Ta se specializuje na výrobu oblečení a na trhy v Evropě a Severní Americe. Pro Vevio.cz zajišťuje expedici.

Redakce iROZHLAS.cz Sonnleitnera kontaktovala mimo jiné přes profil na profesní sociální síti LinkedIn, kde jako majitel společnosti vystupuje. Reagoval teprve na opakované dotazy, a to v obsáhlém e-mailu. 

„Stížnosti aktivně řešíme. Zákazníkům vracíme peníze dle konkrétních situací a všechny případy reklamací nebo odstoupení od smlouvy uznáváme,“ napsal.

Tvrdí, že obchod přijal přes 127 tisíc objednávek. „Celkové procento nespokojených zákazníků je tak kolem 0,2 procenta,“ uvedl s odkazem na počet členů nejpočetnější facebookové skupiny.

40 pracovních dnů

Sonnleitner tvrdí, že objednávky zákazníkům přijdou do 40 pracovních dnů. V případě, že se dodání zpozdí, Vevio podle něj vrací peníze a zboží zákazníkovi nechá.

„Nařčení z podvodu pocházejí z důvodu delší doručovací lhůty. Narovinu přiznávám, že jsme kapacitně nezvládli zákaznickou podporu a odpovědi nabraly prodlevu,“ uvedl Sonnleitner.

Obchod podle něj v reakci na stížnosti upravil své webové stránky tak, aby bylo pro zákazníky snazší hlásit své potíže.

Martin Zíta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme