Obchodníkům vadí nová povinnost označovat rozmrazované pečivo
Obchodníci nesouhlasí s novou vyhláškou o značení pekárenských výrobků. Podle ní už nebudou smět označovat rozpékané pečivo jako „čerstvé“, ale jako „vyrobené z mražených polotovarů“. Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka zákazníci o takovou informaci nestojí.
„Podle našich zkušeností zákazník nepožaduje označit, aby věděl, které pečivo je dopékané a které je z denního provozu. Nevidím v tom nějaký velký prospěch pro zákazníka,“ tvrdí Juračka.
Jako „čerstvý“ budou moci obchodníci označovat jen chléb a pečivo, jejichž výrobu nepřerušilo zmrazení nebo jiné prodloužení trvanlivosti. Zboží budou moci nabízet nejpozději do 24 hodin po upečení. Norma začne platit zřejmě na začátku července.