Obří tendr plzeňského magistrátu se nelíbí opozici. Vyžaduje další analýzy

V Plzni se blíží do finále nevídaný tendr za skoro 13 miliard korun. Dopravní podnik chce od soukromé firmy, aby za tuto cenu postavila nové garáže a zajistila údržbu vozidel na příštích 29 let. Výběrová komise už vybrala vítěze a dnes o tendru jednalo představenstvo Dopravního podniku. Definitivně ovšem rozhodne až plzeňské zastupitelstvo. Jisté přitom není, jestli je zmíněná zakázka pro město výhodná.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Budova plzeňského magistrátu | Foto: Monika Červená

Náměstek plzeňského primátora Miloslav Šimák z ČSSD říká, že ještě není jisté, zda popsanou zakázku svěří město Škodě Transportation, ani to, jestli je ve hře opravdu až 13 miliard korun.

„V současné době odborníci města, především ekonomové, prověřují, jaké by ta zakázka měla dopady do rozpočtu města. Zda-li si město může ty náklady, které jsou s ní spojeny, dovolit. Město musí v každém případě řešit technickou základnu. Není to jen o tom, jestli to bude tato záležitost v rámci tohoto výběrového řízení, ale musí také posoudit, zda by byly i nějaké jiné varianty, které by vyšly levněji. Z předcházejících studií to tak zatím nevypadalo,“ uvádí Šimák

Přehrát

00:00 / 00:00

O tématu na Radiožurnálu mluvili náměstek plzeňského primátora Miloslav Šimák z ČSSD a Michal Vozobule, předseda zastupitelského klubu opoziční TOP 09

„Zakázka má mnoho rizik, protože se jedná o tak dlouhou dobu a tak obrovské množství peněz. Pokud by se dělala studie předtím, než bylo zadáno výběrové řízení, ukázala by, že ten PPP projekt, o který se teď soutěží, a zachování současného stavu s tím, že by si město depo postavilo samo, je prakticky na stejné úrovni. V tuto chvíli čekáme na to, co vzejde z výběrového řízení. Budeme požadovat podrobnou analýzu toho, jaké benefity to městu do budoucna přinese,“ upozorňuje Michal Vozobule, předseda zastupitelského klubu opoziční TOP 09, pokračuje:

„Podle původních předpokladů mělo depo přejít do majetku města až po 30 letech. Město by ho do té doby jakoby splácelo, což je velké riziko. Například v případě krachu firmy. Největší riziko je ale rozpočtové. Budeme požadovat, aby nám někdo ukázal, odkud na to chce koalice vzít peníze.“

Zakázka za 13 miliard na údržbu vozidel městské dopravy v Plzni je na spadnutí

Číst článek

„Před zadáním této zakázky byla zadána takzvaná studie proveditelnosti, ve které se posuzovaly náklady, které vycházejí z PPP projektu. Porovnávaly se s klasickou metodou, kdy by investovalo město. V rámci tohoto posouzení vycházel řádově o pět až tři procenta výhodněji ten PPP projekt,“ oponuje Šimák a dodává:

„Jeli pravdivá informace, že by zakázka neměla být dražší než 12 miliard, je to opět méně, než předpokládala studie proveditelnosti. Výsledek zatím vypadá nadějně, ale souhlasím s tím, že je potřeba provést analýzy.“

Veronika Sedláčková, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme