Další odklad očkovací kampaně? Vláda to odmítá, podle smlouvy má ale agentura čas na tvorbu až do května

30. květen. To je nejzazší datum, do kterého musí být hotovy veškeré podklady k celostátní očkovací kampani. Alespoň tak se to píše v kontraktu s reklamní agenturou, kterou Úřad vlády zveřejnil v registru smluv. Že by se dlouho očekávaná kampaň na podporu vakcinace měla opět zpozdit, Strakova akademie odmítá. Počítá se spuštěním nejpozději zkraje dubna. I to je ovšem mírný posun. Posledně se totiž hovořilo o tom, že se rozběhne už v březnu.

Doporučujeme Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z kampaně: Udělejme tečku za koronavirem | Zdroj: Iniciativa Cesta ven

Nejdříve to měl být leden. To ale kvůli chybám v tendru nevyšlo. Nově se tedy řeklo, že se očkovací kampaň spustí v únoru. Z toho rovněž sešlo. Další odhad proto zněl: březen. Jenže ani tento termín, jak se zdá, nemusí být konečný.

Podle kontraktu, který byl minulý čtvrtek zveřejněn v registru smluv, má být do konce března hotový pouze kreativní koncept kampaně, její logo a návrh navigačního systému očkovacích míst.

PRŮZKUM: Očkování proti koronaviru chtějí zejména senioři a mladí. 40 % lidí preferuje vakcínu Pfizer

Číst článek

Na tvorbu klíčových vizuálů, infografik, televizních spotů či řešení pro sociální sítě má však firma ARA s, která podobu očkovací kampaně vytváří, čas až do konce května. Znamená to tedy další zpoždění masivní kampaně?

Časová rezerva

Šéf agentury Marek Hlavica takový závěr odmítá. Podle něj jde o rezervu pro případ, že by bylo potřeba propagační materiály objednané Úřadem vlády upravovat. „Termíny ve smlouvě berte jako teoretické, bezpečnostní,“ řekl pro iROZHLAS.cz.

„Může se ukázat, že budou potřeba nějaké dodělávky v rámci jednotlivých položek. Proto jsou ty termíny nastaveny tak, aby bylo možno na to zareagovat. Jinak kampaň bude připravena na začátku dubna,“ pokračoval jednatel ARA s.

Hlavica tak nadále podle svých slov počítá s tím, že očkovací kampaň jeho tým dokončí během několika týdnů. Jenže i začátek dubna znamená mírný posun. Celostátní osvěta se měla podle posledních odhadů vládních špiček rozběhnout už během března.

Přehled dodávek jednotlivých částí očkovací kampaně sepsaných ve smlouvě zveřejněné Úřadem vlády | Zdroj: Úřad vlády

Podle šéfa komunikace vlády Vladimíra Vořechovského jde ale vše podle původního plánu. „Ve smlouvě jsou uvedeny vždy dva výstupy (například dvě varianty televizního spotu – pozn. red.) a uvedený termín pro odevzdání platí vždy pro ten druhý,“ přiblížil.

Přípravy jsou podle Vořechovského už v plném proudu. „Na kampani se už tvrdě pracuje. Je hotový navigační systém očkovacích míst, připravuje se klíčový TV spot, který se bude natáčet 22. 3. a do konce března bude hotová finální verze. Kampaň se tak rozjede přesně, jak bylo plánováno,“ popsal.

Smlouvu na očkovací kampaň Úřad vlády uzavřel se společností ARA s, kterou vlastní Asociace komunikačních agentur, 25. února. Za kreativní část zaplatí 4,2 milionu korun. Částka podle Hlavici zamíří do výroby, jeho tým prý pracuje za symbolické dvě koruny.

Kampaň na TikToku

Kabinet premiéra Andreje Babiše (ANO) podle kontraktu také nadále počítá s tím, že bude osvětu kolem očkování šířit také na TikToku. Vláda si na čínské sociální síti založila účet v lednu, aby tam s pomocí videí dvojice influencerů bojovala proti dezinformacím. Záhy ale za to sklidila kritiku.

„Sociální síť TikTok byla v kreativním brífu od Úřadu vlády. Po realizaci dezinformační kampaně si zřídil a nadále provozuje na TikToku svůj účet. Konzultace s odborníky a vzorové řešení komunikace ve spojitosti s kampaní na podporu očkování proto určitě dávají smysl,“ uvedl k tomu Vořechovský.

Známý je také už hlavní slogan kampaně a zní: ‚Udělejme tečku za koronavirem‘. Hlavica má za to, že je očkování právě tou pomyslnou tečkou, která lidem dá šanci nynější těžké období uzavřít. Zmíněná tečka prý symbolizuje konec a zároveň naději na nový začátek. Návrh pochází od iniciativy zvané Cesta ven.

Kampaň na očkování řeší ministerstvo zdravotnictví od konce minulého roku. Původní spuštění bylo naplánované na půlku ledna. Resort ale v prosinci výběrové řízení zrušil po kritice Asociace Public Relations, podle které v něm byly chyby. Následně začalo ministerstvo napřímo spolupracovat právě s Úřadem vlády.

Resort má nyní za úkol nakoupit pro kampaň reklamní prostor za 50 milionů korun. „V rámci zakázky na nákup mediálního prostoru za účelem propagace očkování probíhá nyní hodnocení předložených nabídek,“ uvedla mluvčí Barbora Peterová.

Následně bude podle ní oznámen vítěz. „Přičemž pak ještě běží lhůta na případné odvolání. Se spuštěním kampaně počítáme tedy na konci března,“ doplnila Peterová.

Kristýna Guryčová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme