Od českých silnic by měly zmizet reklamní billboardy

Od českých silnic začnou mizet reklamní billboardy. Ministerstvo dopravy se o to hodlá postarat již do konce roku, kdy České republice vyprší jedna ze smluv o billboardech u českých silnic, uzavřená se společností Ruperta Murdocha News Outdoor. Ta provozuje většinu billboardů okolo českých dálnic.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Billboardy v katastru Berouna, které Děti Země požadují odstranit

Billboardy v katastru Berouna, které Děti Země požadují odstranit | Foto: Petr Jindra

„Z tisícovek billboardů je podíl společnosti News Outdoor Ruperta Mudrocha majoritní, přesné číslo je ale těžké dohledat, smlouvy pocházejí z několika let a společnost také postupně pohltila některé menší firmy. Ročně za billboardy zaplatí tato firma zhruba osmnáct milionů korun. Celkem si stát na reklamních plochách přijde asi na 33 milionů korun. Tyto peníze směřují do provozního rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic,“ říká Jakub Ptačinský z ministerstva dopravy.

Přehrát

00:00 / 00:00

O plánu rušit billboardy podél silnic mluvil na Rádiu Česko Jakub Ptačinský z ministerstva dopravy

Kritici poukazují na zvýšenou nehodovost na místech, kde stojí billboardy a i z ní vyplývající nevýhodnosti takových smluv.

„Výhodnost či nevýhodnost billboardů u dálnic je otázkou. Většina smluv pochází z 90. let, kdy se podobné smlouvy uzavíraly až zběsile. V tuto chvíli se snažíme všechny tyto smlouvy, které jsou leckdy uzavřeny na dobu neurčitou, vypovídat a komunikovat s krajskými a stavebními úřady a společně se domlouvat, jak tyto, mnohdy nebezpečné billboardy odstranit,“ uvádí Ptačinský a pokračuje:

„Žádná reklama na světě nestojí za to, aby kvůli ní umírali lidé. Podle policejních statistik zemřelo v loňském roce po srážce s pevnou překážkou, kam spadají i billboardy, 77 lidí. Kromě bezpečnostního hlediska je zde i několik dalších důvodů pro rušení billboardů. Na nových úsecích dálnic proto již billboardy nepovolujeme.“

„Problémem je ještě mnoho černých staveb kolem českých silnic a dálnic, jde například o odstavené vozy, balíky slámy či cedule, na kterých je reklama. I tyto stavby se soudní cestou snažíme odstraňovat. Od roku 2001 se nám podařilo odstranit přes 4 000 takových plakátovacích ploch,“ upozorňuje Jakub Ptačinský z ministerstva dopravy.

Karolína Koubová, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme