Odběratelé proudu budou moci žádat náhradu za nekvalitní služby

Od začátku července jim to umožní vyhláška Energetického regulačního úřadu. Ta dosud platné závazné standardy kvality rozšiřuje o možnosti sankcí. Pro zákazníky budou zajímavé především lhůty, které bude muset dodavatel elektřiny dodržet.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

elektroměr

elektroměr | Foto: Věra Luptáková | Zdroj: Český rozhlas

Například poruchu dodávky elektřiny do domácnosti musí distributor opravit ve lhůtě 18 hodin. Pokud vypadne pojistka v hlavní domovní skříni, dodavatel ji musí vyměnit do šesti hodin od chvíle, kdy se o této věci dozví. Pokud tak neučiní, může zákazník požadovat náhradu tisíc korun.

Místopředseda Energetického regulačního úřadu Blahoslav Němeček má další příklad: "Pokud distributor potřebuje vyměnit měřidlo atd., žádá zákazníky, aby byli k dispozici, musí tyto schůzky sjednávat v době od 8 do 17 hodin a má pouze hodinovou toleranci. Pokud se tomto čase nedostaví, má zákazník právo žádat kompenzaci, v tomto případě jsou to 2 000 korun."

Energetické firmy jsou na novou situaci připraveny, protože standardy znají už delší dobu. Potvrdil to například mluvčí společnosti ČEZ Ladislav Kříž. "Děláme vše pro to, aby těch reklamací bylo minimum a věříme, že ta dodávka spolehlivá a kvalitní bude."

Vyhlášku číslo 540/2005 najdete na webových stránkách energetického regulačního úřadu na adrese www.eru.cz v sekci legislativa.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme