Rok po zavedení zákona zmizela z okolí vozovek polovina billboardů. Některé firmy stále reklamu prodávají

Z okolí dálnic a silnic první třídy zmizelo za poslední rok zhruba 1000 billboardů. Další tisícovka nelegálních ploch ale u hlavních tahů zůstává. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy. Zákon, který venkovní reklamu poblíž silnic výrazně omezil, platí od loňského září.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Odstranění billboardu na 89. kilometru dálnice D1 | Foto: Filip Titlbach | Zdroj: Český rozhlas

Většinu billboardů odstranili jejich majitelé. Podle mluvčího Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáše Váni v tom budou pokračovat.

„Svaz spolupracuje s ministerstvem dopravy a s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Jsou firmy, které nespolupracují, billboardy neodstraňují a dokonce i reklamu stále prodávají. Co se týká členů svazu, tak my billboardy odstraňujeme a reklamy neprodáváme,“ sdělil Váňa.

Svaz provozovatelů venkovní reklamy sdružuje asi dvě třetiny majitelů billboardů. Jeho členem není například americká společnost A.C.E. Media, která kvůli omezení billboardů hrozí Česku mezinárodní arbitráží. Blíže ale zástupci firmy nechtěli situaci pro Radiožurnál komentovat.

Ministerstvo dopravy v současné době jedná s provozovateli reklamy, aby zbývající plochy sami odstranili, říká mluvčí ministerstva Jakub Stadler.

„Aktuální příslib je od největší společnosti vlastnící reklamní plochy v České republice, že v následujících týdnech billboardy z ochranného pásma odstraní všechny. Zbývající reklamu odstraní ŘSD.“  

jel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme