Místo svítivých nápisů označení zapadající do centra města. V Olomouci chtějí snížit vizuální smog

Obchody a restaurace v centru Olomouce označují různé nápisy. Některé jsou velké a barevné, jiné svítí nebo blikají. To by se ale mělo postupně změnit. Město chce provozovatele pomocí dotací motivovat k proměně vizuálního stylu, který by do historického centra více zapadal.

Olomouc Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prodejny v ulici Ztracená v Olomouci

Prodejny v ulici Ztracená v Olomouci | Foto: Barbora Weinekötter | Zdroj: Český rozhlas

Dobrovského, Dlouhá, bývalé autobusové nádraží v Olomouci. To jsou některá z míst, odkud v blízké době zmizí část billboardů. Tento týden o tom rozhodli radní města. „Rada města rozhodovala o prodlužování smluv na asi 15 billboardů. Některé z nich jsou v tom širším okruhu města, ale některý třeba i na hraně památkové rezervace. Rada se tedy rozhodla, že ty pronájmy na dalších pět let neprodlouží,“ říká náměstek primátora Tomáš Pejpek z hnutí ProOlomouc.

Přehrát

00:00 / 00:00

Místo svítivých nápisů označení zapadající do centra města. V Olomouci chtějí snížit vizuální smog

Rozhodnutí má přispět ke snížení vizuálního smogu ve městě. K tomu má pomoci i metodika, která majitelům obchodů a restaurací v centru Olomouce napovídá, jak by měly být jejich provozovny označené. „Cílem je, aby i označení provozoven byla podřízená architektuře domu a historickému prostředí městské památkové rezervace. Ideálně čím méně, tím lépe,“ přibližuje vedoucí oddělení útvaru hlavního architekta města Jana Křenková

Takto označené provozovny jsou k vidění třeba ve Ztracené ulici. Jedna z nich je označena poměrně nenápadně, jednoduchým bílým nápisem na modrém pokladu. „My jsme v jedné z nejstarších vlastně budov v rámci centra Olomouce, tak jsme rozhodně nechtěli narušovat pospolitost těch barev a celkově výzor města a centra. Byl to vyloženě náš osobní výběr, který nám město bez problémů schválilo,“ popisuje majitelka prodejny Barbora.

Město na označení prodejen vyhlásilo před časem dotace, které mohou provozovatelé čerpat. Jakou maximální částku podpory mohou provozovatelé obchodů dostat? A kolik majitelů prodejen dotační titul v tomto roce využilo?

Poslechněte si kompletní reportáž Barbory Sonnkové, odkaz najdete výše. 

Barbora Weinekötter Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme