Ombudsman: Banky zneužívají informace od klientů

Úřad ombudsmana upozornil na to, že banky v České republice nakládají s osobními údaji svých klientů příliš volně a že lidé jsou vůči peněžním ústavům ve velmi nevýhodné pozici. Jeden z klientů svou stížností upozornil na fakt, že banky při uzavírání smluv požadují od lidí nejen nezbytné informace, ale i dobrovolná data.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podpis

Podpis

Dobrovolné informace, například telefonní čísla nebo bližší podrobnosti o členech rodiny, by přitom klienti vůbec nemuseli sdělovat. To ale banky často zamlčují, potvrdila v Ozvěnách dne Radiožurnálu zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová:

Přehrát

00:00 / 00:00

O zneužívání informací klientů bank mluvila v poledních Ozvěnách dne zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová.

"Pokud se týká komunikace s bankami, často klient neví, na co má právo z hlediska ochrany svých osobních údajů. Setkáváme se s tím, že se na nás občané obracejí a dotazují se, jaká mají práva. Bohužel je často souhlas klienta dán bez toho, že by si uvědomil jeho dopady."

Jaroslav Beránek, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme