Ombudsman přijal 3 tisíce stížností

Téměř 3 tisíce podnětů přijal veřejný ochránce práv za první rok své činnosti. Vyplývá to z výroční zprávy úřadu, kterou ombudsman předloží Poslanecké sněmovně na jejím zasedání na konci dubna. Povaha i původ podnětů se přitom za 15měsíční existenci instituce ombudsmana v České republice významně změnily.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Otakar Motejl

Otakar Motejl

Zatímco v počátcích se na ombudsmana obraceli spíše občané z Jihomoravského kraje, v současnosti veřejný ochránce práv vyřizuje žádosti z celé republiky. Jak uvedl pro Český rozhlas Brno Otakar Motejl, povaha podnětů byla vždy ovlivněna současnými problémy společnosti, dlouhodobě narůstají stížnosti z oblasti daňových přiznání nebo pracovně právních vztahů Motejl také zdůraznňuje, že častým problémem jsou restituce v zemědělství: "Dochází k tomu, že ti lidé mají ty pozemky stále utopené v bývalých družstevních lánech bez možnosti je obdělávat, protože k tomu nemají ten přístup."

Markéta Kaclová, Zdeněk Přidal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme