Omezení pátečních jízd kamiónů budou dopravci ještě řešit, zatím se dohodli s vládou na zákazu předjíždění
Autodopravci se dál snaží bojovat proti celoročnímu zákazu pátečních jízd kamionů po našich dálnicích a silnicích. Přišli proto s vlastním návrhem kompromisu - kamiony by se v pátek odpoledne nesměly předjíždět. Vláda se přitom už minulý týden shodla na tom, že by kamiony neměly na české silnice vyjet v pátek vždy od 15 do 18 hodin - a to po celý rok. Ministerstvo dopravy proto už pracuje na novele příslušného zákona.
Podle premiéra Mirka Topolánka teď vláda zváží tento návrh, který je podle dopravců kompromisní. Ti se zatím recipročně zdrží všech protestních akcí. Souhlas obou sstran panuje s nedělním takřka celodenním (0 - 22 h.)zákazem jízd kamionů.
Ministr životního prostředí Martin Bursík k omezení jízd kamionů uvedl, že nápad autodopravců je spíš vtipem. V Radiofóru ho označil za chození po hladině vody.
O omezení kamionové dopravy mluvil v Radiofóru ministr životního prostředí Martin Bursík (moderátor Jan Bumba)
Patnáct měsíců - tak dlouho ministři hledali dohodu, jak a jestli vůbec jízdu kamiónů omezit. Šéfové resortu dopravy a životního prostřední po velice bouřlivých tahanicích společnou řeč našli.
Ministerstvo dopravy teď připravuje příslušnou novelu zákona. Jak Radiožurnálu řekl mluvčí resortu dopravy Karel Hanzelka, ministerstvo by mělo mít novelu zákona hotovou během několika týdnů:
"Toto usnesení vyplývá z programového prohlášení vlády, to znamená zákaz pátečních jízd kamionů, rozšíření oproti současnému stavu. Vláda přijala usnesení, ve kterém pověřila ministerstvo dopravy, aby rozpracovalo paragrafové znění návrhu novely zákona. Máme na úpravy příslušných paragrafů 30 dnů, takže ke konci září předložíme paragrafové znění vládě."
Dopravci argumentují proti vládnímu návrhu
Generální tajemník Sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Špryňar odhadl ztráty při zákazu pátečních jízd kamionů na jednu miliardu korun ročně.
O omezení kamionové dopravy mluvil v Radiofóru generální tajemník Sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Špryňar (moderátor Jan Bumba)
Také podle generálního ředitele společnosti CS Cargo Petra Vlčka dopravcům omezení jízd kamionů dost zkomplikuje život:
"Řidiči zůstanou stát někde, kde nemají dostatečné zázemí k tomu, aby mohli stát. Nenaložíme zboží včas, nepodaří se naložit některé fabriky. Prostě to bude problém."
Podle prezidenta sdružení ČESMAD Vladimíra Starosty by takový zákaz nejen zkomplikoval život dopravcům a řidičům, ale měl by i nemalé ekonomické důsledky.
"Dopady jsou každopádně v řádu miliard, což jsou - myslím - velmi masivní dopady. Co by to znamenalo pro dopravce? Nakoupit další kamiony, zaměstnat víc řidičů. A tudíž v tom zbylém čase čtyř a půl pracovního dne by bezpochyby došlo k zahuštění dopravního provozu."