Omezený provoz na D1 kvůli chystaným opravám řidičům nevadí. To už vydržíme, shodují se

Po zimní přestávce si řidiči na dálnicích u Brna budou muset zvykat na omezení provozu. V okolí 196. kilometru D1 a přivaděče dálnice D2 budou od nedělního odpoledne pokračovat opravy vozovky. Pracovat se bude do června a až na výjimky se v každém směru bude jezdit dvěma pruhy. Nejnáročnější letošní uzavírka ale řidiče čeká zhruba za tři týdny, kdy se konečně rozjede modernizace D1. I když dojde k výraznému omezení dopravy, řidiči se skoro nemůžou dočkat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy | Zdroj: ČTK

„Myslím, že horší už to být nemůže. Někdy se to udělat musí, čím déle to bude, tím to bude horší,“ říká jeden z řidičů a druhý dodává: „Spravit se to musí, na tom už se nedá jezdit.“

Přestože řidiči, kteří brněnskou část dálnice D1 využívají, vědí, že cesta z Prahy do Brna teď bude kvůli opravám časově velmi nevyzpytatelná, jsou s tím smířeni.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co si o modernizaci D1 myslí řidiči, zjišťovala redaktorka Eva Kézrová

„Nejezdím tam pravidelně, ale loni jsem tam jezdili dost často. A je to opravdu šílené,“ potvrzuje jeden z nich. Podle mladé řidičky to byl tankodrom. „Teď už jeden pruh není sjízdný, každý se cpe do toho druhého. V tom jednom pruhu jezdí sotva náklaďáky, osobáky tam už nejezdí vůbec. Takže se budeme určitě těšit. Jen abychom se toho dočkali,“ doplňuje muž.

A teď už to vypadá, že to snad ani nebude trvat dlouho. Na prvních dvou úsecích by se mohlo začít pracovat koncem dubna. Konkrétně od 104. kilometru mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a od 152. kilometru mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Teď se podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka ještě kontrolují poslední body smlouvy a také se musí pozměnit harmonogram prací, který počítal s březnovým začátkem. „Což nám teď počasí stejně ani neumožňuje, takže ho budeme muset zmodifikovat podle toho, kdy fakticky dojde k zahájení prací. Předpokládáme podpis smluv do 14 dnů,“ upřesňuje Čermák.

ŘSD vybrala vítěze dvou tendrů na opravy D1 | Foto: ČTK

A pak bude záležet na ministerstvu dopravy. Musí totiž vydat rozhodnutí o uzavírkách a ze zákona na to má 30 dnů, ale jak nám potvrdil ředitel odboru pozemních komunikací Milan Dont, tak dlouho to určitě trvat nebude.

„Můžeme slíbit, že to bude do několika, opravdu málo dnů, protože všechny uzavírky máme předjednány, máme dohodnuté dopravní značení. Je to skutečně otázka, nechci říct hodin, ale určitě několika málo dnů,“ slibuje Dont.

Bylo by smutné, kdyby právě ministerstvo dopravy zdržovalo tolik očekávanou modernizaci čtyřicetileté dálnice, která je už minimálně 10 let za svou životností. Už teď je ale jisté, že i když v určité fázi oprav se bude jezdit jen jedním pruhem, pak nebudou žádné oficiální objízdné trasy. Řidiči je ale hledat asi budou.

„Budu se snažit vyhnout, protože tady budou zácpy,“ potvrzuje jeden z nich. „Asi bych se podívala na jinou cestu. Protože si pamatuji ty kolony, stačí menší oprava a nedá se to vydržet,“ uzavírá řidička.

Na rozdíl od běžných oprav ale při modernizaci D1 budeme díky telematickým prvkům přesně vědět, jak dlouho se v koloně před uzavírkou zdržíme.

Modernizace dálnice D1 | Foto: ČTK

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme