Praha našla firmu na opravu Barrandovského mostu. Čtyřletá rekonstrukce začne v květnu

Druhou část rekonstrukce Barrandovského mostu pro Prahu udělá za 594,5 milionu korun firma Porr. V tiskové zprávě o tom v pátek informovala mluvčí městské Technické správy komunikací Barbora Lišková. Rekonstrukce mostu začne v první polovině května a potrvá čtyři roky. Soutěží se podle firmy podařilo zkrátit letošní dopravní omezení z původně plánovaných 180 na 110 dní, kdy bude provoz na mostě omezen vždy v jednom ze čtyř pruhů v každém směru.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most byl plně uveden do provozu v roce 1988 a nesl jméno Antonína Zápotockého.

Druhou část rekonstrukce Barrandovského mostu pro Prahu udělá za 594,5 milionu korun firma Porr | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

První část soumostí byla otevřena v roce 1983 a most dosud nebyl kompletně opraven. Most je součástí městského okruhu a denně jej přejede asi 140 000 aut.

Loni Technická správy komunikací (TSK) opravila spodní části konstrukce, k čemuž nebylo nutné dopravu omezovat. Od letoška po čtyři stavební sezony budou dělníci pracovat na vrchní části, což s sebou každý rok přinese omezení pro řidiče.

OBRAZEM: Oprava Barrandovského mostu má začít v květnu. Zavře se jeden pruh v každém směru

Číst článek

„Zakázka byla poprvé v historii města soutěžena tak, že stejnou roli hrála cena a doba dopravních omezení,“ řekl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že omezení se podařilo významně zkrátit a letos připadnou na letní měsíce, kdy je doprava nejslabší.

Obě zmíněná kritéria měla v hodnocení nabídek váhu 40 procent, zbylých 20 procent připadlo na zkušenosti uchazečů. Nabídky dorazily čtyři.

V příštím roce by měl být provoz na mostě omezen na 92 dní, stejně jako v roce 2024. V roce 2025 pak podle TSK omezení potrvá 82 dní. Celkem tak počítá vysoutěžená nabídka za celou dobu oprav s omezeními na 376 dní oproti původně plánovaným 973.

Společnost Porr dosáhla podle firmy ve všech kritériích nejlepšího hodnocení se ziskem 90,33 bodu, druhá firma Strabag jich měla 72,57. Zbylé dvě nabídky nepřekonaly hranici 35 bodů.

PRAŽSKÉ MOSTY

Praha má s mosty problémy dlouhodobě. V roce 2020 byla otevřena nová lávka z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017. Ve špatném stavu je Libeňský nebo Hlávkův most, jejichž opravu TSK připravuje. V případě Libeňského mostu již vybrala dodavatele a práce by měly začít letos. Rekonstrukci vyžaduje také Palackého most.

Jako první začne letos rekonstrukce snesením a vybudováním nové rampy ze Strakonické ulice. „Počítá se zde z objízdnou trasou, která bude vyznačena. Trasa se nyní projednává, stejně jako úpravy na další komunikační síti, tedy na tzv. odlehčovacích trasách. Na objízdných i odlehčovacích trasách bude zákaz rekonstrukcí a oprav,“ řekla nedávno Lišková.

‚Nedostatečné informování‘

Rekonstrukci v poslední době kritizovala opoziční ODS, podle které město nedostatečně informovalo o přípravách oprav a plánovaných objízdných trasách.

„V situaci, kdy hrozí kolaps dopravy v celé Praze – a všichni politici to dobře vědí – není mlčení správně zvolená strategie,“ uvedl nedávno starosta Prahy 13 a městský zastupitel za občanské demokraty David Vodrážka.

Scheinherr to odmítl. Na všech přípravách podle něj město usilovně pracuje a ze strany ODS jde o předvolební kampaň.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme