Oprava D47 na jaře? Ještě není vše domluveno, vzkazuje Eurovia

Začátek oprav zvlněné dálnice D 47 u Ostravy je zatím nejistý. Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák sice po včerejším jednání se stavební společností Eurovia řekl, že největší vlny začnou dělníci opravovat na jaře, firma je však v odhadu opatrnější.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy

Zvlněný úsek D1 (označovaný D47) do Ostravy | Zdroj: ČTK

Na večerním jednání podle Eurovie zaznělo více návrhů. „To, co prezentuje ministr dopravy, je jen malá část návrhu dohody. Je však potřeba, aby rámec návrhu dohody projednali experti obou stran a potvrdili, že je možné ji zrealizovat,“ řekla Českému rozhlasu mluvčí společnosti Petra Kučerová.

Dohoda s Ředitelstvím silnic a dálnic by měla vést k tomu, že stav zvlněné vozovky se nebude zhoršovat. Podstatné je podle Žáka i to, že Eurovia bude na vlastní náklady dohlížet na dálnici až do definitivního „vybotnání“ materiálu.

„Garantuje, že dálnice bude udržována a opravována až do doby, kdy se přestane vlnit a bude úplně pořádku,“ uvedl Žák.

Stále však není jasné, proč k bobtnání podkladové strusky dochází a kdo za to může. Viník by pak měl zaplatit nákladnou opravu ostravské dálnice. Stejně tak není jasné, jestli pod asfaltem chybí zpevňující vrstvy, protože společné sondy, na nichž se stát s firmou dohodl, ještě nezačaly.

Problematický úsek dálnice D47/D1 u Ostravy | Foto: ČTK

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme