Na dálnici D1 zbývá opravit posledních 33 kilometrů. Měla by být plně průjezdná začátkem října

Dálnice D1 by měla být po celkové rekonstrukci plně průjezdná počátkem října. Po pondělním odstranění dopravního omezení mezi Mirošovicemi u Prahy a Hvězdonicemi na Benešovsku ve směru na Brno zbývá dokončit tři poslední úseky dálnice, řidiči je budou moci plně využívat zřejmě od prvního říjnového týdne, řekl dnes novinářům ministr dopravy Karel Havlíček (ANO).

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 by měla být po celkové rekonstrukci plně průjezdná počátkem října. Ilustrační foto | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla by měla poslední dopravní omezení zmizet o víkendu 2. a 3. října. „To neznamená, že se poté nebudou dělat podél dálnice některé drobné úpravy zeleně a tak dále. Ale s tím se počítalo. Podstatné je, že řidiči budou moci jezdit naplno,“ dodal Havlíček.

Premiér Andrej Babiš (ANO) na dnešním briefingu na odpočívce Poddubí na D1 připomněl, že ze 160 kilometrů D1 určených k opravě zbývá dokončit posledních 33,5 kilometru. Náklady na kompletní rekonstrukci vyčíslil na 24 miliard korun.

Soud nařídil opravu zvlněného úseku dálnice D1 na Ostravsku. Problém se objevil už před devíti lety

Číst článek

Silničáři nyní pracují na odstranění dopravních omezení u Mirošovic. Směr na Prahu už je plně průjezdný, v opačném směru na Brno se má podle Babiše jezdit bez omezení od pondělních jedenácti hodin dopoledne. Mátl uvedl, že oprava tohoto úseku patřila vzhledem k vysoké intenzitě dopravy k nejkomplikovanějším.

Zbývající opravy

Zbývající opravované úseky jsou mezi Koberovicemi a Humpolcem, Velkým Beranovem a Měřínem a Devíti kříži a Ostrovačicemi. Podle šéfa ŘSD se tam má doprava do konce srpna převádět zpátky na původní část dálnice a skončí rizikové omezení v režimu dva plus dva na jednom jízdním pásu.

U Koberovic podle Mátla stavbaři ukončí práce v posledním zářijovém týdnu, na zbylých dvou úsecích u Velkého Beranova a u Devíti křížů budou silničáři odstraňovat omezení o prvním říjnovém víkendu. „Končí tím rekonstrukce D1 z hlediska omezení dopravy vůči řidičům, dokončovací práce ale budou probíhat ještě na jaře 2022,“ uvedl Mátl. Řidiči však podle něj už nic nepoznají.

Resort dopravy odloží až třetinu silničních staveb. ‚Rozhodující je, kolik jich zahájíme,‘ míní Havlíček

Číst článek

Zbývat bude také ještě oprava mostu Šmejkalka poblíž Senohrab, která nebyla zahrnuta do celkové rekonstrukce a je vedena jako samostatná zakázka. Práce by tam měly začít v roce 2022 nebo 2023. Podle Mátla ale půjde o menší omezení, které se bude týkat pouze jednoho kilometru.

Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější a nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší. Rozsáhlá rekonstrukce mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013, opravy měly původně skončit v roce 2018. Na komplikovaném úseku Mirošovice-Hvězdonice mezi 21. a 29. kilometrem se začalo pracovat v roce 2019.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme