Opravy Nuselského mostu skončí v polovině listopadu. Podívejte se, jak probíhají

Dělníci dokončí rekonstrukci pražského Nuselského mostu do 17. listopadu. V pondělí to oznámil magistrát. Auta momentálně jezdí ve směru z centra ve dvou jízdních pruzích, třetí dělníci opravují. Celkově bude rekonstrukce stát zhruba 280 milionů korun.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

 „Musíme zde dopracovat také chodník, musíme udělat odvodnění jak vozovky, tak chodníku jako takového, a opravit zespodu most. To jsou věci, které se dějí, v některých částech už máme hotovo,“ říká náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Dělníci pracují na mostě s přestávkami od roku 2011.

Dělníci mají pod mostem připevněnu 180 tunovou plošinu, kterou postupně posouvají podle toho, jak práce dokončí. Z ní odstraňují narušené části betonu. "Vždy v daném úseku otevřeme chodník a podlahu a pod námi je ta lávka a můžeme začít provádět práce. To znamená otryskat vysokotlakým paprskem betonové konstrukce, pak zasanovat a udělat izolace, potom to zaklopíme novými panely. Doděláme betonáže a zase se s tou lávkou se můžeme posunout o kousek dál. A tenhle krok trvá řádově 30 dní," řekl jeden ze stavbyvedoucích Karel Frankota.

Oba chodníky budou širší. Ve směru do centra je už rozšířen. "Odstranili jsme staré betonové zábradlí, které v mostě udržovalo vodu. Nové svodidlo a zábradlí je nainstalováno místo toho a chodník je o několik desítek centimetrů širší," řekl druhý stavbyvedoucí Viktor Stržínek. Nové jsou i lampy veřejného osvětlení.

Z Nuselského mostu slaňovali vozíčkáři i vicepremiér Bělobrádek

Číst článek

Práce na mostě mohou probíhat pouze část dne. Omezení nařídili kvůli hluku hygienici. "Nejhlučnější práce, kterou je otryskání betonu, pak o víkendu nesmíme dělat vůbec," řekl Stržínek. Na staveništi je i noční dozor a jsou zde rozmístěny kamery, které mají zabránit případným sebevrahům, aby přelezli za pomoci rozmístěného materiálu zábrany.

Nuselský most byl dostavěn v roce 1973, překlenuje Nuselské údolí a spojuje Pankrác s Karlovem. Na mostě jsou v každém směru tři jízdní pruhy a v jeho tubusu jezdí metro. Most je 485 metrů dlouhý a v nejvyšším bodě nad údolím je jeho výška 42,5 metru.

Pavla Firbacherová, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru