Opravy Nuselského mostu skončí v polovině listopadu. Podívejte se, jak probíhají

Dělníci dokončí rekonstrukci pražského Nuselského mostu do 17. listopadu. V pondělí to oznámil magistrát. Auta momentálně jezdí ve směru z centra ve dvou jízdních pruzích, třetí dělníci opravují. Celkově bude rekonstrukce stát zhruba 280 milionů korun.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

 „Musíme zde dopracovat také chodník, musíme udělat odvodnění jak vozovky, tak chodníku jako takového, a opravit zespodu most. To jsou věci, které se dějí, v některých částech už máme hotovo,“ říká náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Dělníci pracují na mostě s přestávkami od roku 2011.

Dělníci mají pod mostem připevněnu 180 tunovou plošinu, kterou postupně posouvají podle toho, jak práce dokončí. Z ní odstraňují narušené části betonu. "Vždy v daném úseku otevřeme chodník a podlahu a pod námi je ta lávka a můžeme začít provádět práce. To znamená otryskat vysokotlakým paprskem betonové konstrukce, pak zasanovat a udělat izolace, potom to zaklopíme novými panely. Doděláme betonáže a zase se s tou lávkou se můžeme posunout o kousek dál. A tenhle krok trvá řádově 30 dní," řekl jeden ze stavbyvedoucích Karel Frankota.

Oba chodníky budou širší. Ve směru do centra je už rozšířen. "Odstranili jsme staré betonové zábradlí, které v mostě udržovalo vodu. Nové svodidlo a zábradlí je nainstalováno místo toho a chodník je o několik desítek centimetrů širší," řekl druhý stavbyvedoucí Viktor Stržínek. Nové jsou i lampy veřejného osvětlení.

Z Nuselského mostu slaňovali vozíčkáři i vicepremiér Bělobrádek

Číst článek

Práce na mostě mohou probíhat pouze část dne. Omezení nařídili kvůli hluku hygienici. "Nejhlučnější práce, kterou je otryskání betonu, pak o víkendu nesmíme dělat vůbec," řekl Stržínek. Na staveništi je i noční dozor a jsou zde rozmístěny kamery, které mají zabránit případným sebevrahům, aby přelezli za pomoci rozmístěného materiálu zábrany.

Nuselský most byl dostavěn v roce 1973, překlenuje Nuselské údolí a spojuje Pankrác s Karlovem. Na mostě jsou v každém směru tři jízdní pruhy a v jeho tubusu jezdí metro. Most je 485 metrů dlouhý a v nejvyšším bodě nad údolím je jeho výška 42,5 metru.

Pavla Firbacherová, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme