Pacienti se dnes mají v případě potřeby obracet na nejbližšího fungujícího lékaře, radí ČLK
Pacienti se dnes do některých ordinací nedostanou. Lékaři protestují proti krokům ministra zdravotnictví. Akutní péče je ale zajištěná. „Pokud se jedná o akutní vyšetření, tak vyhledat nejbližšího fungujícího lékaře,“ radí viceprezident České lékařské komory Zdeněk Mrozek.
Co má dělat pacient, když ho lékaři dnes odmítli nebo odmítnou ošetřit?
Jedná se o to, jde-li o plánované, nebo akutní vyšetření. Pokud se jedná o akutní vyšetření, tak vyhledat nejbližšího fungujícího lékaře. V každé nemocnice je dnes již oddělení urgentního příjmu. Pokud se jedná o plánované vyšetření – domluvit se s lékařem na jindy. Ale předpokládám, že pacienty o tomto již informovali.
A co mám dělat, když se mi způsob, jakým se mnou lékař jedná, nelíbí? Dají se jeho služby nějak reklamovat a kde?
Obecně, pokud nejste spokojena se svým lékařem, pokud si myslíte, že si máte na co stěžovat, můžete si stěžovat na České lékařské komoře, která posoudí, zda je vaše žádost oprávněná, a která zhodnotí postup lékaře.