Opravené silnice ve Vysokém Mýtě a u Pardubic ŘSD odmítlo převzít, nezdá se mu kvalita

Oprava hlavního tahu Vysokým Mýtem komplikuje průjezdnost městem už několik měsíců. Podobné to bylo i silnici mezi Pardubicemi a Chrudimí. Oba tyto úseky mají navíc společnou ještě další věc - po dokončení oprav je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odmítlo od stavebních firem převzít. Má totiž pochyby o kvalitě.

Pardubice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Křižovatka u Dražkovic na silnici I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí | Foto: Honza Ptáček

Opravy průtahu Vysokým Mýtem ještě neskončily (aktuálně dělníci pracují na třetí etapě), ale se už projevil problém na úseku opraveném během první etapy. Konkrétně na křižovatce I/35 s ulicí Vraclavská. Na pár týdnů starém asfaltovém koberci jsou vyjeté koleje.

Zvlněný průtah

„Nově položený mikrokoberec ve Vysokém Mýtě v tuto chvíli nepovažujeme za úplně dokonalé dílo, proto jsme ho také nepřevzali. Proto není třeba přistupovat k reklamaci. K té přistupujeme až tehdy, kdy se projeví závada poté, co jsme převzali dílo,“ řekl Českému rozhlasu Pardubice mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Čím to je, že se silnice po několika týdnech provozu zvlnila, zjišťují podle Rýdla experti. „V tuto chvíli jsme zadali jednak diagnostiku, jednak přeměřování povrchu jako takového a samozřejmě odebíráme vzorky jak pro naši certifikovanou laboratoř, tak pro forenzní firmu, která zkontroluje použitou stavební hmotu. Podle výsledků budeme dále postupovat.“

Úmělý výmol na zpomalování aut úředníci odmítli, propadající se práh podle nich není bezpečný

Číst článek

„S ohledem na kombinaci řady faktorů, kde významnou roli hrají i extrémní horka, musíme nejdřív zjistit pravou příčinu,“ řekl zástupce společnosti Strabag, která úsek stavěla, České televizi.

Pak nejspíš bude následovat oprava, která opět provoz ve Vysokém Mýtě opět zkomplikuje.

Příliš hrubý koberec?

Ředitelství silnic a dálnic nepřevzalo ani opravenou silnici mezi Pardubicemi a Chrudimí. Koberec, který měl být tišší, je naopak hlučnější, řidiči si navíc stěžují na špatné napojení původního a nového asfaltu. Je mezi nimi totiž výškový rozdíl, a tedy i skok.

K tomu Ředitelství silnic a dálnic uvedlo, že firma postupovala v souladu s běžnou praxí. Ke podle nich obvyklé, že se odfrézuje vrchní vrstva vozovky a položí se nový mikrokoberec a tím se prodlouží životnost silnice o několik let.

Jaký bude další postup, se zatím neví. Zhotovitel teď musí předložit protokoly o podélné rovinatosti a o protismykových vlastnostech nového povrchu. Na základě výsledků se uvidí, co bude s vozovkou dál.

Josef Ženatý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme