Petr Fejk nastupuje do funkce ombudsmana Českých drah
Dnes začal pracovat ombudsman Českých drah. Stal se jím Petr Fejk, bývalý ředitel pražské zoologické zahrady a šéf Českého centra v New Yorku.
U drah bude mít na starosti nejen stížnosti zákazníků, ale především změnu na zákaznicky vstřícnější podnik.
O pozici ombudsmana Českých drah mluvil ve Stalo se dnes na Radiožurnálu Emanuel Šíp, bývalý generální ředitel Českých drah a expert na osobní železniční dopravu
Zaměstnance drah bude například trénovat v tom, jak mají cestujícím poskytovat své služby. Petr Fejk Radiožurnálu řekl, co bude jeho hlavním úkolem:
„Ten úkol je naprosto srozumitelný: dávat podněty, vložit do služby určitou empatii, komunikativnost a principielní vstřícnost, protože národní dopravce nemusí být v této zemi brzy jediný, půjde i o konkurenci."
„A dát najevo, že se České dráhy konkurence nebojí a že v té konkurenci obstojí. Nejenom tím, že mají určitou výhodu z minulosti, ale prostě že poskytují kvalitní službu,“ přiblížil náplň své práce ombudsman ČD.
„Systém Českých drah je velice komplikovaný a nevždy byl hlas cestujících v paláci na nábřeží Vltavy slyšet. Nicméně si myslím, že je to pozitivní krok a snad povede k nějakým zlepšením,“ říká Emanuel Šíp, bývalý generální ředitel Českých drah a expert na osobní železniční dopravu a pokračuje:
„Ombudsman bude jakýsi hromosvod podnětů a stížností, protože na něj bude více vidět. Možná že bude mít mezi úředníky i větší vliv, protože tam se i dobré podněty velice často ztratí.“
„Rolí ombudsmana bude vymáhat na odpovědných útvarech složitých Českých drah řešení a neustoupí, dokud to řešeno nebude. Někdy se může stát, že úředník vyhoví alespoň z pohodlnosti. A doufejme, že ombudsman skutečně pomůže zvýšit výkonnost Českých drah,“ dodává Šíp.