Platí nový železniční jízdní řád. Největší změny čekají Liberecký kraj

Ode dneška jezdí vlaky podle nového jízdního řádu. Zdraží se také základní jízdné na delších tratích přibližně o korunu nebo dvě. Jedna z největších změn je, že vlaky přestanou jezdit v úseku Liberec - Jablonné v Podještědí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto)

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

„K největšímu snížení objednaných výkonů dochází v Libereckém kraji. Tam je to téměř o minus 8,5 procenta. Liberecký kraj neobjednal dopravu na trati Liberec – Jablonné v Podještědí, a to z důvodu nesjízdnosti trati po povodních,“ vysvětluje Radka Pistoriusová z Českých drah.

Změny se dotknou také Plzeňského kraje. Podle Pistoriusové si kraj objednal o víc než šest procent méně spojů:

„Týká se to spojů, které jezdily buď jen v sobotu nebo v neděli, nebo spoje jezdily po celý týden a teď už budou jezdit jen v pracovní dny. Ale je to v rámci celého Plzeňského kraje, dá se říci na všech tratích. Jsou to spoje, které byly skutečně nejméně využívány cestujícími.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O zdražení jízdného Českých drah informovala mluvčí Radka Pistoriusová.

Vlakové spojení na jih a západ Čech bude lepší. Z Prahy pojedou do Františkových Lázní častěji pendolina, zrychlí se i spoje mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Na této trati se navíc objeví modernizované, klimatizované vozy s elektrickými zásuvkami.

Kvůli úpravám na trati pojede mezi Pardubicemi a Hradcem Králové méně vlaků. A zpoždění způsobí i omezení při přestavbě kolejiště v Ústí nad Orlicí. Ani linková autobusová doprava zřejmě nebude bez problémů a to hlavně kvůli technickým nedostatkům nového odbavovacího systému.

Ve středních Čechách přibyl odpolední spoj do Mladé Boleslavi, večerní vlak do Kladna a ranní linka do Všetan. Odjezdové časy se mění jen mírně.

V Moravskoslezském kraji pocítí největší změny lidé na Frýdecko-Místecku. Počítají se na desítky. Málo vytížené linky se ruší nebo slučují, jiné se nahrazují či se upravují doby odjezdů tak, aby navazovaly na vlakovou dopravu. Šetření dolehlo i na autobusovou dopravu. Spoje, kde cestuje málo lidí, končí.

České dráhy zdraží jízdenky zhruba o 2 procenta. Za víkendové síťové jízdenky cestující zaplatí namísto 600 korun 650, ceny jejich regionálních verzí budou dražší o 25 korun. Kilometrická banka pak zdraží o 100 korun a karty pro seniory o 160 korun.

„Ke zdražení jsme přistoupili z důvodu zohlednění inflace, růstu cen vstupů a také zdražování na straně našich zahraničních dopravců. Primárně je zájmem Českých drah dále obnovovat vozový park, budeme se snažit obnovovat vagóny především na dálkových tratích, protože jsme v minulosti investovali do vlaků, které jezdí v regionální dopravě. Tam máme bezbariérové vozy a připojení k internetu,“ vyjmenovává důvody zdražení Pistoriusová.

Změny chystají i soukromí dopravci Leo Express a RegioJetu.

Lenka Jansová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme