Policie odložila případ smrtelné nehody v Ejpovickém tunelu. Správa železnic podle ní nepochybila

Plzeňští kriminalisté odložili případ smrti nezletilé dívky, která se loni 29. prosince večer pohybovala po kolejích v čerstvě otevřeném Ejpovickém tunelu u Plzně. Neprokázalo se protiprávní jednání, uvedla ve středu mluvčí plzeňské policie Veronika Hokrová. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) z vyšetřování vyplynulo, že zabezpečovací i kamerové systémy tunelu byly v době události funkční. Zařízení byla v režimu testovacího provozu.

Ejpovice (Plzeňsko) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ejpovický tunel je otevřen od poloviny listopadu 2018

Dívku na místě usmrtil rychlík z Prahy. | Foto: Martin Polívka/MAFRA | Zdroj: Profimedia

„V jeho rámci došlo k doladění celého systému v závislosti na klimatických podmínkách a k úpravě práce s kamerovými záznamy. Ani tato technika, bohužel, nezabrání nedovolenému vstupu člověka do kolejiště a tunelu,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Při vstupu dívky do tunelu se nespustil poplach, podle Pistoriusové ale byly systémy tunelu funkční. „S ohledem na citlivost události nebudeme detaily k mimořádné události medializovat,“ dodala.

Jak se dostala dovnitř? Tragédii v Ejpovickém tunelu stále vyšetřují kriminalisté i odborníci

Číst článek

Policie podle mluvčí čekala na zprávu SŽDC. „Tu jsme posoudili a věc šetřili z našeho pohledu,“ uvedla Hokrová.

Do žádného ze dvou tubusů od té doby patrně nikdo nevstoupil. Zkušební provoz nejdelšího železničního tunelu v České republice potrvá nejméně do konce roku. Do té doby musí správa železnic požádat Drážní úřad o kolaudaci.

Podle mluvčího Drážního úřadu Martina Nováka je stavba ve zkušebním režimu a slouží pro doladění případných nedostatků. „V případě žádosti o kolaudaci vyhodnotíme zkušební provoz a bude-li vše v pořádku, bude stavba zkolaudována. Pokud nebude vše doladěné, může SŽDC požádat o prodloužení zkušebního provozu,“ řekl.

Laserová detekce pohybu

Dívka vstoupila do jednoho tubusu tunelu ze Zábělské ulice v Plzni na Doubravce a došla téměř do čtvrtiny tunelu, který má moderní zařízení na detekci pohybu. Usmrtil ji na místě rychlík z Prahy.

Šlo o první kolizi v tunelu dlouhém 4,15 kilometru, který byl plně zprovozněný loni 9. prosince. Další problémy se zatím neřešily. Správce železnice zkoumal z čidel a kamer, zda nedošlo k poruše zabezpečovacího a kamerového systému.

Vlak srazil dívku v Ejpovickém tunelu i přes nejmodernější zabezpečení. Systém na ni měl upozornit

Číst článek

Tunel je velmi bezpečný, uvedl při jeho zprovoznění Milan Majer ze správy železnic. Například ochrana portálů a kamery v běžných evropských tunelech nejsou.

Ejpovický tunel s vnitřním průměrem 8,7 metru má laserový systém, který detekuje pohyb. Kamery pak vyhodnotí, co to je. „Cokoliv se tam dostane od velikosti lišky, tak automaticky vyvolá poplach a posílá informace do Rokycan, Prahy, na drážní hasiče a výhledově i na budované dispečerské pracoviště v Plzni,“ řekl dříve Majer.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme