Po celé republice praskají mrazem koleje

Velmi nízké teploty komplikují provoz na železnici. Vlivem silných mrazů se tvoří na kolejnicích praskliny. Například krátce po půl deváté se vlivem velkého mrazu zlomila kolejnice na trati z Hlavního nádraží do Libně. Praskliny však podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského bezpečnost provozu neohrozí, pokud se jedná o běžné praskliny, takzvané lomy, které jsou v tomto počasí časté.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak ve stanici | Foto: Jan Rosenauer

"Navíc na těch tratích, kde se jezdí vyšší rychlostí, je autoblok, to znamená, že tam je propojená kolej s tím návěstidlem, v případě takového lomu se rozsvítí před tím postiženým místem hned červené světlo a pokud ten vlak už není v těsné blízkosti, má příkaz okamžitě zastavit. U těch běžných lomů nedochází přímo k ohrožení bezpečnosti, spíš to má komplikace, když vlaky při opravě musí třeba určitou chvíli na jednokolejné trati počkat nebo musí jezdit po jedné koleji."

Kvůli prasklým kolejím teď například nejezdí vlaky po spojce pod Vítkovem mezi Libní a Hlavním nádražím v Praze. Soupravy jsou odkláněny po náhradní trase. Zatím není zřejmé, kdy bude úsek znovu průjezdný.

Podle Šťáhlavského jsou ale praskliny v zimě časté. "Evidujeme v současné době větší množství takových lomů po celé republice. Z tohoto důvodu je uvedený úsek vyloučen a vlaky musí jezdit po jiných tratích mimo tuto jednokolejnou spojku kolem Žižkova a pod vrchem Vítkov. To znamená, že tam mohou vznikat několikaminutová zpoždění, za která se cestujícím omlouváme."

Markéta Kaclová, Petr Doležel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru