Po více než dvou letech vysílání končí televize Z1

Po více než dvou letech končí zpravodajský kanál Z1. Radiožurnálu to potvrdil generální ředitel televize Zdeněk Šámal s tím, že se k věci nebude dál vyjadřovat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z1 na iPhone

Z1 na iPhone | Foto: Společnost Mediawork

Jde prý o rozhodnutí vlastníka J&T. Jak Radiožurnálu řekl šéfredaktor Z1 Michal Petrov, skupina J&T důvody zaměstnancům nesdělila, o samotném konci vysílání a výpovězení pracovních smluv více než stovky zaměstnaců se pracovníci Z1 dozvěděli až dnes.

Přehrát

00:00 / 00:00

Šéfredaktor Z1 Michal Petrov

„A myslím si, že ve velice omezeném rozsahu (to dříve J&T) sdělila i Zdeňkovi Šámalovi. Na páteční poradě na Z1 jsme se dozvěděli, že je to rozhodnutí skupiny,“ uvedl Petrov.

Ekonomické rozhodnutí

„Skupina J&T jako investor televize Z1 rozhodl o ukončení vysílání, a to k dnešní půlnoci. Hlavním důvodem je to, že reklamní trh nereflektoval možnost oslovení specifické cílové skupiny za vyšší cenu na jednoho diváka, než je tomu u běžných plnoformátových televizí. Naše rozhodnutí je čistě ekonomické,“ řekl Českému rozhlasu ředitel marketingu a mluvčí J&T Petr Málek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Debata o Z1 v publicistickém proudu Radiožurnálu

Málek dodal, že v následujících dnech investor spolu s managementem televize učiní kroky nutné k úplnému ukončení. Podle něj televize prošla v posledním roce restrukturalizací s cílem snížení nákladů. Ani to ale nestačilo - a ekonomické důvody jsou proto hlavní příčinou k ukončení provozu. Málek zároveň velmi ocenil práci Zdeňka šámala a vývoj, kterým redakce prošla v posledních dvou letech.

Samotné rozhodnutí ukončit ztrátový projekt bylo pole Málka záležitostí několika posledních dnů. "Neukazovaly se žádné trendy, že by se situace mohla změnit," řekl Málek.

Nepochopení projektu ale na reklamní trh svalovat nechce.

Köppl: Český reklamní trh nebyl na Z1 připraven

Z1 byla podle šéfredaktora časopisu Marketing a Média Daniela Köppla především dlouhodobě zadlužená. Není prý tajemstvím, že vlastník se pokoušel televizi několikrát prodat, to se ale nesetkalo se zájmem trhu.

Majitelé Z1 vstupovali do mediální branže s určitou neznalostí trhu, myslí si Köppl. „Máte-li média zaměřená na movitou cílovou skupinu, tak to neznamená, že se vám podaří generovat maximum příjmů. To je specifikem České republiky oproti ostatním státům,“ popsal jeden z hlavních přešlapů majitelů Z1 Köppl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Komentář Daniela Köppla

I když v zásadě měla televize postupovat správně. „Řada reklamních zadavatelů ale raději osloví spoustu lidí, které nepotřebují oslovit. Je to nezkušenost trhu,“ míní Köppl.

Mrnka: Z1 měla zůstat u plného formátu

Dnešní konec televize Z1 překvapil bývalého generálního ředitele Z1 Martina Mrnku. „Na mediálním trhu se totiž záhy změní jedna věc. Od příštího roku Česká televize nebude mít inzerci. Pro Z1 by se tak otevíralo velmi zajímavé prostředí,“ myslí si.

Mrnka se zároveň nedomnívá, že by odhad možného úspěchu projektu Z1 byl lichý. „Z1 žádala o licenci v roce 2004, až v květnu 2005 začala Česká televize se svým zpravodajským kanálem,“ oponuje kritikům, kteří hovoří o tom, že další zpravodajská televize neměla tehdy na českém trhu místo.

Připomněl, že v zahraničí fungují dobře jak veřejnoprávní, tak soukromí vysílatelé televizního zpravodajství.

Přehrát

00:00 / 00:00

Komentář Martina Mrnky

A vidí Mrnka nějakou chybu současného vedení? „Původní zaměření na masového diváka bylo správné,“ říká. Zúžení záběru na ekonomické zpravodajství bylo údajně problémem, který teď televizi dostihl.

Televize Z1 vysílá od června 2008. Základem programu jsou ekonomické informace, finanční zpravodajství a zprávy související s byznysem.

Jakub Šídlo, Michal Šenk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme