Počet restaurací oceněných prestižním certifikátem Czech Specials roste

Modrý talíř a přes něj nápis Czech Specials lemovaný vidličkou a nožem. Toto logo označuje restaurace, které získaly certifikát Asociace hotelů a restaurací ČR. Měli by jím být označeny podniky, které hledí na kvalitu a dodržují férové jednání k zákazníkům.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Czech specials

Czech specials | Foto: Czech specials

„V prvé řadě mohou lidé od takovéto restaurace očekávat, že to je restaurace, kterou někdo z odborníků ochutnal a schválil. Požadujeme, aby zákazník vždy dostal tištěný účet, aby obsluha měla znalosti o tom, co servíruje a tak dále,“ říká Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací České republiky.

Kromě tradiční jídel jako je svíčková nebo vepřové s knedlíkem a zelím se na jídelním lístku těchto restaurací objevují i regionální speciality, například šumavská kulajda, štrachanda, škvarkové pagáčky, krkonošský oukrop nebo slezské pirohy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Počet restaurací oceněných prestižním certifikátem Czech Specials roste.mp3

Gastronomický projekt Asociace hotelů a restaurací, Asociace kuchařů a cukrářů a Czechtourismu reaguje na zvýšený zájem o kulinářskou turistiku ve světě. Milovníky dobrého jídla tak chce inspirovat k cestování po Česku za delikatesami, které jinde nenajdou.

„Důležité pro restaurace je to, že certifikace bude pro ně zdarma. Chceme totiž rozšířit jejich počet, ale samozřejmě zachovat kvalitu, což souvisí i s větším důrazem na kontrolní systém, který zajišťuje Asociace hotelů a restaurací České republiky,“ informuje Barbora Vojtová z agentury Czechtourism.

„V současné době je certifikováno zhruba 160 restaurací, my musíme tyto restaurace přecertifikovat, protože jim byl udělen certifikát jen do roku 2011. Rádi bychom do konce roku měli zhruba 250 restaurací, které budou mít znak Czech Specials,“ dodává Klára Zachariášová z Asociace hotelů a restaurací.

Podle průzkumu má devadesát procent restaurací, které do projektu byly zařazeny už před rokem, zájem pokračovat v něm i v dalším certifikačním období.

Jaroslav Skalický, Anna Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme