Podle svědka pracovala firma na mostě ve Studénce víc, než dovolovaly smlouvy

Dílčí dodavatelé odvedli na zříceném mostě ve Studénce víc práce než jim povolovaly smlouvy. V kauze zříceného mostu to dnes v jednací síni vypověděl jeden ze svědků. Jednalo se o zaměstnance hlavního dodavatele.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Právník Radek Ondruš ukazuje posudek firmy Bögl a Krýsl.

Právník Radek Ondruš ukazuje posudek firmy Bögl a Krýsl. | Foto: Andrea Brtníková

Z dnešního přelíčení vyplývá, že pozůstalí i cestující se rozsudku v brzké době pravděpodobně nedočkají. Soudce Jaromír Pšenica už naznačil, že další fáze procesu bude pokračovat až příští rok. Například dnešní výslech jediného svědka trval několik hodin.

V jednací síni dnes zazněly informace, které sice přímou vazbu na pád mostu nemají, ale jsou zajímavé tím, že odkrývají pozadí celé zakázky.

Zakázku, kterou financoval krajský úřad, vyhrála tehdejší firma ODS – Dopravní stavby. Na klíčovou práci, tedy zasunutí mostní konstrukce, si najala společnost Bögl a Krýsl, objevily se ovšem problémy se smlouvou. „V pořádku to není. Jestliže mám nějakou smlouvu, tak by ty smlouvy měly být akceptované. Navrhovatel i ten, kterého se smlouva dotýká, té druhé strany,“ potvrzuje žalobce Aleš Kopal.

Ve smlouvě mezi krajem a vítěznou firmou byla podmínka, podle které nesměl podíl subdodavatelů přesáhnout 1,9 procent prací. Manažer stavební firmy dnes ovšem dosvědčil, že se podíl společnosti Bögl a Krýsl ve skutečnosti pohyboval kolem 10 procent.

„Pokud by smlouva počítala s využitím evropských peněz, tak přípustný objem subdodávek byl 1,9 %. To znamená, že došlo k zatajení subdodavatelů a k předstírání, že ODS – Dopravní stavby je schopna zajistit stavbu vlastními prostředky, i když, jak je od počátku zřejmé, nebyla schopna, neměla k tomu oprávnění,“ upozorňuje právník firmy Bögl a Krýsl Radek Ondruš.

Železniční nehoda u Studénky | Foto: ČTK

Tento týden by u soudu měly vypovídat i úřednice z krajského úřadu a stavebního úřadu.

Před senátem stojí deset obžalovaných, převážně ze stavebních firem. Zodpovídají se za železniční neštěstí, při kterém narazil rychlík Comenius do spadlé mostní konstrukce. Při nehodě zemřelo osm cestujících a další desítky byly zraněny.

Andrea Brtníková, pir, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme