Podmínky prodejních akcí by se měly zpřísnit, rozhodla o tom sněmovna

Poslanci zpřísnili podmínky pro pořádání předváděcích prodejních akcí. Na letácích budou nejspíš muset být i ceny nabízeného zboží, aby si lidé mohli zjistit, jestli je nabídka výhodná. Pořadatelé předváděcích prodejních akcí by nově nesměli na akcích ani v dalších sedmi dnech po nich přijímat od kupujících peníze.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letáky zvoucí na předváděcí akce

Letáky zvoucí na předváděcí akce | Foto: Jana Matznerová

Zamezit by to mělo případům, kdy kupující využije práva odstoupit od smlouvy, ale nevyjde to třeba proto, že podnikatel sídlí na vymyšlené adrese a jako kontakt uvádí poštovní box nebo dokonce společnost zruší.

„Největší průlom je, že bude asi možné legálně pořizovat záznam na těchto akcích a používat ho jako důkazní materiál,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek z ČSSD.

Novela má také zavést možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Do zákona se podle poslance Radka Vondráčka z hnutí ANO dostalo i zpřesnění podmínek pro zřizování registrů s údaji o platební morálce a dluzích klientů:

„Spotřebitel bude chráněn sám proti sobě. Když bude zřejmé, že je zadlužen, další půjčku nedostane, protože by to bylo nad jeho síly.“

Novelu musí ještě posoudit Senát a podepsat prezident.

Jana Čermáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme