Pokud vystoupíte z davu, nejspíš vám useknou hlavu, tvrdí Tarbajovská

Ve Veletržním paláci v Praze dnes začal největší reklamní festival ve střední Evropě. Prague International Advertising Festival PIAF má i letos soutěžní a konferenční část. V celkem 14 soutěžních kategoriích bojuje o PIAF Awards na 350 reklamních prací. Zatímco za vstup na odbornou konferenci se platí, promítání nejlepších reklam je letos pro veřejnost zdarma. Výsledky soutěže budou slavnostně vyhlášeny na závěr festivalu zítra večer.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Národní Galerie Veletržní palác v Praze

Národní Galerie Veletržní palác v Praze | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Čím je vlastně PIAF specifický, Rádiu Česko řekla členka poroty Susan Credle z americké pobočky agentury Leo Burnett:

Přehrát

00:00 / 00:00

Ve Veletržním paláci v Praze dnes začal největší reklamní festival ve střední Evropě Prague International Advertising Festival PIAF. U telefonu je zakladatelka Brand Academy Lucie Tarbajovská.

„Na nejrůznějších reklamních festivalech jsem již mnohokrát seděla v porotách a kategorie jsou vždy velmi podobné. Velmi mě zaujalo, že tento festival k tomu přistupoval trochu jinak, takže jsem přijela zjistit, jak to vlastně všechno bude fungovat. Práce nejsou rozděleny podle médií, ale podle užitých technik, což je velmi zajímavý přístup.“

Předsedou odborné poroty je důležitá postava současné světové reklamy Michael Conrad.

„Pro mě jako absolventa berlínské školy kreativního leadershipu je Michael důležitou osobou, protože svým způsobem inspiroval mě a inspiroval mnoho mých kolegů, v podstatě mé spolužáky, s kterými jsme studovali v roce 2008/2009 Berlin Schoul. Je to člověk, který se snaží překonat zažité stereotypy i přes to, že má už svůj věk a je to takový ten velikán, ten otec moderní reklamy. Dá se říct, že jeho myšlení je velmi průkopnické a víceméně se snaží přemostit klasického leadera, který má vše spočítané, vykalkulované, naforecastované, snaží se pracovat velmi racionálně, podložit si svá rozhodnutí čísly a propojit to nějakým kreativním myšlením,“ uvedla v našem vysílání zakladatelka Brand Academy Lucie Tarbajovská.

Kategorie stírají rozdíly

Festival má letos netradiční rozdělení kategorií, místo klasických mediatypů (reklamy v tisku, reklamy v televizi...) se kategorie dělí podle využití (kreativní média, kreativní technologie...).

„Ono v tom moderním světě reklamy a komunikace jsou jakoby oddělení, ty bloky, ty stěny mezi jednotlivými kategoriemi dost podle mě boří. Příchodem digitálních technologií, médií, sociálních sítí a komunikace po nich – všechno toto je narušené. Všechny tyto kategorie jsou jakýmsi způsobem propojené a mezi sebou se prolínají a přelévají. Takže myslím si, že je to správné,“ míní Tarbajovská.

Strach odlišit se

Samotnou by jí zajímaly ty části festivalu, kde se může něco naučit: „Mně by určitě jako člověka z agentury, což momentálně nejsem, určitě zajímaly nějaké sociální sítě, to je facebook, twitter, určitě, jak angažovat dnes zákazníka, jak ho co nejefektivněji oslovit, určitě by mě zajímaly nějaké zajímavé workshopy, tam, kde se dokážu něco zajímavého naučit a dostat do sebe co nejvíce informací nejen v podobě nějakých strohých přednášek.“

Absolventská práce Tarbajovské na berlínské škole měla název Faktor strachu, příbuzným tématem se zabývala i její dnešní přednáška. Proč jsou dnes (a nejen v reklamě) lidé tak málo ochotni měnit zaběhané postupy práce? Důvodů jer podle Tarbajovské víc.

„Je to ale nejspíš kvůli tomu, že se lidé bojí odlišit se, bojí se vystoupit z toho davu, z toho stáda, protože pokud z něj vystoupíte, tak je větší pravděpodobnost, že vám ta hlava bude useknutá,“ uzavřela zakladatelka Brand Academy Lucie Tarbajovská.

Marián Vojtek, Zdeněk Strnad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme