Polední zprávy ČT ve dvojí podobě

Polední zprávy České televize mohli dnes sledovat lidé pouze v některých částech republiky. Vysílalo se jen zpravodajství připravené redakcí, která je proti novému vedení televize. Relaci, kterou připravoval tým spjatý s vedením, se zřejmě nepodařilo odvysílat. Na obrazovkách se v plánovaném čase ve 12:45 pouze asi na pět minut objevil nepodepsaný text: „Na vysílač nebyl dopraven autorizovaný signál České televize, vysílání bude pokračovat po přestávce.“

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zprávy původní redakce zpravodajství sledovat diváci, kteří signál ČT přijímají přes satelit či prostřednictvím kabelu. Lidé s běžným příjmem přes anténu pak viděli jen zmíněný text.

Signál byl podle technického ředitele ČT Víta Novotného, který je spojen s původní redakcí, odpojen na pracovišti Českých radiokomunikací. „K autorizaci signálu dochází na předávacím pracovišti mezi Českou televizí a pracovišti spojů a tam náš signál byl k dispozici,“ řekl Novotný Českému rozhlasu. Jde podle něj o hrubý zásah do smluvních vztahů mezi ČT a radiokomunikacemi, kterému chce čelit právní cestou.

Z toho vyplývá, že České radiokomunikace se řídí pokyny nového Hodačova vedení.

Bobošíková v Českém rozhlase 1 - Radiožurnálu řekla, že „považuje za nepřípustné, aby vysílání ČT ovlivňovaly neoprávněné osoby“. Odpůrcům nového vedení, kteří požadují jeho odstoupení, vzkázala: „Neodstoupím a neustoupím a budu se snažit všemožnými legálními způsoby naplnit zákon.“

Ve zprávách vysílaných pražskou redakcí zpravodajství se protestující zeptali ředitelky zpravodajství Jany Bobošíkové, kterou sami neuznávají, kolik stálo televizi včerejší vysílání hlavních zpráv z náhradních prostor a zda tým loajální novému řediteli Jiřímu Hodačovi používal záběry televize Nova. Bobošíková na to odmítla odpovědět. Producent Ředitelství zpravodajství ČT Petr Jahn odhadl náklady na 80.000 až 100.000 korun.

„Musí to řešit okamžitě politické orgány, protože určitě je tady v této chvíli jedno pirátské vysílání,“ řekl v těchto zprávách ministr kultury Pavel Dostál.

Záznam vysílání zpráv nového vedení si údajně vyžádal předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Martin Muchka. Podle něj je situace vážná.

Milan Kopp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru