Policie přinesla šokující zjištění z vyšetřování pádu mostu ve Studénce

Policisté zveřejnili další důkazy o špatném zajištění mostu ve Studénce, který spadl na železniční trať těsně před mezinárodní rychlík. Čtyřsettunový kolos ležel na obyčejných dřevěných špalíčcích. Do spadlé konstrukce najel počátkem srpna rychlík Komenius. Při nehodě osm lidí zemřelo a desítky dalších utrpěly vážná zranění. Prozatím jsou obviněni dva inženýři firmy Bögl a Krýsl, která most stavěla.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most nad železniční tratí ve Studénce

Most nad železniční tratí ve Studénce | Foto: Policie ČR

Další obvinění za pád mostu ve Studénce by mohlo padnout nejdřív počátkem příštího roku. V té době totiž soudní znalec dokončí rozsáhlou expertízu. Oznámil to hlavní vyšetřovatel případu Jiří Jícha. Zveřejnil také fotografie stavby před tragickým neštěstím. Na nich je vidět, že celá konstrukce čtyřsettunového mostu ležela na devíti obyčejných dřevěných špalících.

"Nově jsme zjistili, že mezi mostní a podpěrnou konstrukcí byly vloženy dřevěné podložky. Moje laická reakce byla ta, že jsme nevěřil svým vlastním očím. Je velmi neobvyklé, aby mezi dvě ocelové konstrukce byly vloženy dřevěné podložky, navíc nepravidelného tvaru. A i s ohledem na již známou hmotnost mostu, která byla 363 tun."

Stavbu zajišťovala společnost ODS-Dopravní stavby. Podle jejího mluvčího Jindřicha Vaňka padá odpovědnost za neobvyklé podpěry na subdodavatelskou firmu Bögl a Krýsl:

"Překvapující to asi je, když uvážíme váhu mostu a složitost té manipulační operace. Avšak podložení mostní konstrukce je součástí manipulačních prací a bylo tudíž v kompetenci našeho subdodavatele."

Andrea Brtníková, Katarína Brezovská, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme