Policie stále analyzuje sobotní šílenou jízdu po R10 v protisměru

Víkendová zpráva o zběsilé jízdě auta v protisměru po rychlostní silnici R10 z Mladé Boleslavi do Prahy působila trochu jako námět nějakého akčního filmu. Cizinec, který automobil řídil, byl pod vlivem drog, po zadržení prodělal zdravotní kolaps a je v nemocnici. Hrozí mu až osm let vězení za obecné ohrožení. Policisté, odborníci i veřejnost si ale kladou otázku, proč k situaci došlo, respektive, proč se s ní policie nevypořádala lépe?

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dálniční most

dálniční most | Foto: Milan Kopecký | Zdroj: Český rozhlas

Například v sousedním Rakousku je jízda v protisměru na dálnici zvláštním a překvapivě častým fenoménem. Snad každý, kdo jel autem v Rakousku, slyšel v rádiu varování před ‚Gheistfahrer‘.

Přehrát

00:00 / 00:00

Celá diskuze ředitele dopravní policie Leoše Tržila a redaktora Motožurnálu Petra Jansy

„V Rakousku najede ročně na dálnici v opačném směru několik desítek řidičů. Pravdou ale je, že k takovým haváriím, jakých jsme byli v sobotu svědky v České republice, v podstatě nedochází. Možná je to i zásluhou dobré osvěty. O těchto chybných nájezdech se totiž často hovoří a píše,“ říká spolupracovnice Českého rozhlasu v Rakousku Marie Woodhamsová.

Zelená vlna rakouského rozhlasu podle ní aktuálně okamžitě o podobné události informuje s tím, že policie o tom ví a už je na cestě. Kromě ní přinášejí dopravní zpravodajství také rakouská regionální média jednotlivých spolkových zemí.

Podle ředitele dopravní policie Leoše Tržila je v takovém případě úkolem policie nejen pachatele zastavit, ale i informovat ohrožené řidiče. Na dálnicích k tomu mohou sloužit informační tabule, které mají naprogramovaný i nápis ‚vozidlo v protisměru‘, na R10 žádná taková tabule není. Zde je důležitá role médií, aby o události řidiče informovala.

„V tuto chvíli by stálo za to, podívat se na to, jak ty naše mechanismy fungují, počínaje prací policie, přes Národní centrum dopravních informací, až po jednotlivá média. Jak chod těch informací zrychlit v takových extrémních případech,“ uvádí Petr Jansa z redakce Motožurnálu.

„Jakákoliv podobná informace, jakékoliv omezení, se vkládá prostřednictvím informačního systému na národní dopravní informační centrum, kde by se informace měly dál distribuovat do veškerých možných médií,“ reaguje ředitel dopravní policie Leoš Tržil a pokračuje:

„Policie celý případ stále analyzuje. „Jestli se najde něco, co by mohlo zlepšit nastavení mechanismů, použijeme to.“

„Je rozdíl v zabezpečování výkonu na rychlostních komunikacích a na dálnicích, kde jsou příslušné dálniční oddělení. Rychlostní komunikace spadají pod příslušné územní odbory, dříve okresy. Výkon tam není takový, jako na dálnici. Veškeré mechanismy z hlediska řešení situace jsou časově náročnější,“ vysvětluje Tržil a dodává:

„Jízda v protisměru je jakousi nestandardní situací, která pokaždé vyžaduje jiné řešení. V historii mého působení u dopravní policie si takový případ nepamatuji.“

Jan Piroch, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme