Policie zkoumá odpovědnost za vodu v metru

Specializovaný policejní tým zkoumá odpovědnost za zatopení pražského metra. Miliardové škody mohly podle některých spekulací způsobit pozdě uzavřené tlakové uzávěry v podzemní dráze. Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek je však přesvědčený, že všechny tlakové uzávěry byly spuštěny včas.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

metro | Foto: Jan Rosenauer

Zatopení stanice Palmovka a následně stanic Českomoravská a Vysočanská podle Houfka, způsobila technická kvalita asi 18 zátek pro elektrické vedení, které nebyly dostatečně utěsněny a více než stoletou vodu neudržely. "Je otázkou, aby někdo jiný kromě dopravního podniku zhodnotil, zda z jedné strany síla řádově dvou nebo tří centimetrů, z druhé strany to samé a mezi tím skelná vata, je schopna udržet sloupec osmi až deseti metrů vody," uvedl Houfek.

Podle ředitele Dopravního podniku Houfka musejí experti posoudit, zda za nedostatečné těsnění zátek pro elektrické vedení ve stanici metra Palmovka nese odpovědnost projektant tedy Metroprojekt Praha či dodavatel, kterým bylo na konci 80. let ČKD.

Nyní v metru nefunguje zhruba polovina stanic. Voda se čerpá podle Houfka z 11 stanic, včetně Staroměstské a Malostranské v centru města. Připravuje se také odčerpání vody ze stanic Národní, Můstek a Náměstí Republiky. Obnovení celého provozu podzemní dráhy lze čekat až za několik měsíců. Z poškozených stanic by nejdříve měla fungovat zastávka Smíchovské nádraží na trase B. Obnova provozu by zde mohla trvat řádově dny. Řádově za týdny by mohla být otevřena i stanice Nádraží Holešovice.

Dana Jaklová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru