Politické strany nepřestávají bojovat
V Česku panuje mráz a zuří permanentní předvolební kampaň, bez oddechu, svátky - nesvátky. Potvrzují to celostránkové inzeráty, které se snaží přesvědčovat čtenáře tuzemských novin.
"Vláda národní ostudy a korupčních skandálů" - útočí Česká strana sociálně demokratická velkým titulkem na předchozí kabinet, vedený Občanskou demokratickou stranou, nad velkou fotografií rozpačitého expremiéra Mirka Topolánka.
Politoložka Eva Lebedová z olomoucké Univerzity Palackého v Radiofóru Českého rozhlasu 1 o stranických kampaních
Otočíte list, a tam lídr ČSSD Jiří Paroubek přeje příjemné Vánoce a šťastný Nový rok - a Česku rychlou cestu z ekonomické krize. Sociální demokraté prý první částí inzertní kampaně odpovídají na nedávné podobné útoky občanských demokratů.
Politoložka Eva Lebedová, která se věnuje na olomoucké Univerzitě Palackého analýze stranických kampaní, řekla v Radiofóru Českého rozhlasu 1, že není dobrým nápadem spojit vánoční a novoroční přání s dalším výpadem proti hlavnímu politickému rivalovi.
"Inzeráty nejsou příliš dobře zvolené po obsahové stránce, ani z hlediska načasování. Domnívám se, že tyto inzeráty nebudou voliči příliš dobře přijaty, spíš potvrdí jejich negativní předsudky, které o politice a jejich čelných představitelích mají."
Volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík tvrdí, že jde pouze o reakci na podobně tvrdé útoky, které minulý týden použila v novinových inzerátech ODS. Podle politoložky Lebedové to pak ale vypadá jen jako série útoků a výpadů, kterými se současná politická situace stává pro voliče nepřehlednou.