Pomoc pro děti i rodiče. Nová krizová linka se zaměřuje na rizika kyberprostoru

První den je v provozu krizová telefonní linka zaměřená na rizika kyberprostoru. Pomoci má dětem, které mají špatnou zkušenost z internetu. Začala fungovat od sobotní půlnoci, prázdniny pro start nového projektu vybrali autoři krizové linky záměrně. A radu tamních konzultantů už vyhledali první děti a rodiče.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Děti u počítače | Foto: Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 Generic (CC BY-SA 2.0), Lucélia Ribeiro

Děti během letních měsíců nechodí do školy, tráví proto mnohem více času u internetu. Zvyšuje se tak možnost, že se setkají s nějakým nevhodným obsahem nebo i obtěžováním. Autoři projektu se proto rozhodli spustit novou krizovou telefonní linku právě před začátkem prázdnin.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pomoc pro děti i rodiče. Nová krizová linka se zaměřuje na rizika kyberprostoru. Téma pro Evu Rajlichovou

Podle zkušeností Dětského krizového centra, které linku provozuje, jsou děti důvěřivé a často pošlou svou fotku neznámému člověku, ten je pak může vydírat. Ředitelka centra Zora Dušková zdůrazňuje, že všechno se dá řešit. Už to, že si dítě zavolá o pomoc, je pro něj velká úleva.

„Každé dítě zažilo v prostředí kyberprostoru něco nepříjemného, ať už v rámci sociálních sítí nebo v rámci nevhodného obsahu. Děti se mohou setkat s velmi násilnými záběry, které je šokují nebo se dostat na pornografické stránky. Je to běžná zkušenost dnešních dětí," vysvětluje Dušková.

Linky krizové pomoci

Linka bezpečí
116 111

Linka Riziko kyberprostoru
778 510 510

Obě fungují nonstop. Není nutné se představovat ani dávat o sobě žádné údaje. Pracovníkům se neukazuje číslo volajícího.

„V možnostech je posílení dítěte, že na to není samo. Ve chvíli, kdy dítě zavolá na linku důvěry, přestává být na svoji obrovskou starost samo. Snahou je také často najít v blízkém okolí dítěte nějakou důvěryhodnou osobu, kterou by dítě přizvalo do celého řešení," dodává ředitelka Dětského krizového centra.

Na linku Riziko kyberprostoru můžou volat nejen děti, ale i rodiče. Pracovníci linky už v sobotu jeden takový telefonát zaznamenali.

Kromě nové linky zaměřené na rizika kyberprostoru mohou děti a rodiče využívat i další podobné projekty jako je Linka bezpečí. Ta zaznamenává o prázdninách větší nápor klientů. Volají sem děti, které se třeba o prázdninách zamilovaly nebo se třeba na táboře setkaly se šikanou.

Nenech to být, vzkazuje žákům novým projekt. Proti šikaně bojuje přes 'přihlížející většinu'

Číst článek

„Velmi časté jsou dotazy na sexuální témata nebo na sexuální dospívání. Setkáváme se také s hovory na téma gravidity nebo nechtěného těhotenství," vyjmenovává vedoucí Linky bezpečí Petr Porubský.

Během letních prázdnin na Lince bezpečí zaznamenají na 200 hovorů, které se týkají nechtěného těhotenství.

Eva Rajlichová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme