Poslanci rozhodnou, jestli billboardy zmizí jen z hlavních silnic, nebo úplně

O omezení billboardů u silnic a dálnic budou dnes znovu rozhodovat poslanci. Vládní předlohu jim totiž vrátil Senát. Horní komora nesouhlasí s tím, aby poutače do pěti let zmizely i od silnic nižší třídy, jak to navrhuje ministerstvo dopravy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

reklamy u silnice

reklamy u silnice | Foto: Jan Rosenauer

Senátoři chtějí reklamy u silnic nižších tříd ponechat, aby obce nepřišly o příjmy z pronájmu a nenarušil se trh s reklamou.

Zastánci úplného zákazu naproti tomu argumentují bezpečností provozu. Ministr dopravy Pavel Dobeš nicméně tvrdí, že nemá problém ani se senátní verzí novely.

„Hlavní záměr dostat billboardové plochy od rychlostních komunikací, kde je rychlost vyšší než 80 kilometrů za hodinu, to se nám podařilo v obou dvou návrzích. Dokážeme se spokojit s tímto kompromisním řešením,“ řekl Dobeš.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Ranního interview na Radiožurnálu byl Štěpán Fiala z iniciativy Nechceme billboardy

Podle poslance ČSSD Josefa Smýkala jsou obě verze špatné, a proto nepodpoří ani jednu z nich.

„Je boj mezi určitými skupinami lidí, hrozí tu arbitráže, a kdyby přišlo ministerstvo s tím, že chce novelou zákona o pozemních komunikacích řešit samostatnou reklamu, mohli bychom se k tomu určitě vrátit koncepčně. Pravdou je, že je to boj dvou tří skupin, které v rámci veřejné reklamy dělají byznys,“ uvedl Smýkal.

Místní komunikací je i Městský okruh v Praze

Štěpán Fiala z iniciativy Nechceme billboardy upozorňuje na největší úskalí senátního návrhu. Zásadním problémem podle něj nejsou silnice 2. a 3. třídy, ale místní komunikace, kde by podle senátu mohly billboardy také zůstat.

„Místní komunikace nejsou jen malé uličky v zástavbě. V Praze je místní komunikací třeba Městský okruh nebo Jižní spojka. Tedy frekventované silnice, kde se jezdí osmdesátkou a více, mají hodně nadjezdů a křižovatek,“ říká Fiala a dodává: „Takové komunikace mají na pozornost řidičů vyšší nároky než dálnice a rychlostní silnice mimo město.“

Fiala odmítá i argument, že by obce zákazem billboardů přišly o významné příjmy. „I původní přísnější návrh poslanců povoloval billboardy v zastavěných územích,“ tvrdí. Zastavěným územím se rozumím zástavba, kde stojí alespoň pět budov, které jsou vzdáleny maximálně 75 metrů.

Martina Spěváčková, Martin Hromádka, Kateřina Kozmová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme