Poslanci upravili pravidla reklamy na cigarety

Billboardy na tabákové výroby budou v blízkosti základních a středních škol brzy minulostí. Sněmovna totiž přijala zákon, který zakazuje takovéto reklamy umístit blíže než 300 metrů od uvedených zařízení. Také varování o škodlivosti kouření by mělo povinně zabírat 20 procent plochy krabičky, dosud museli výrobci dát nápisu poloviční prostor.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cigarety-stánek

Úplný zákaz reklamy na tabák žádají lékaři. Podle Evy Králíkové z 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy je totiž dokázané, že tam kde takový zákaz zavedli, počet kuřáků klesá. Nevím, co jiného by mohlo být průkaznější nežli analýza Světové banky ze 102 zemí, kde se jasně ukazuje, že naprostý zákaz reklamy, ne omezení, znamená snížení spotřeby cigaret asi o 10 procent."

Přehrát

00:00 / 00:00

Eva Králíková o zákazu reklamy na cigarety

Výkonný ředitel asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš ale předpokládá, že reklama na tabák bude brzy tak jako tak minulostí. "Dochází k omezením a já si myslím, že tak v roce 2006-7 ta tabáková reklama bude v Evropě zakázána, bude pravděpodobně jenom reklama na místě prodeje." Podle údajů Ligy proti rakovině se Česká republika řadí s roční spotřebou cigaret na přední místa v Evropě. Statiticky vzato vykouří každý z nás ročně v průměru 2200 cigaret.

Přijatý zákon zpřísňuje rovněž reklamu na alkohol. Nesmí být cílena na mladistvé a nesmí budit dojem, že pod vlivem alkoholu budou lidé úspěšní a zlepší se jejich sociální postavení.

Markéta Kaclová, Milada Richterová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru