Poslanci zamítli zvýšení reklamy v České televizi
Programy České televize nebude provázet více reklamy. Návrh zvýšit její objem o půl procenta zamítli poslanci. Televize by ale měla odvádět devadesát procent čistých zisků z reklamy do fondu kinematografie, správu archivu a rozvoj digitalizace.
Předsedkyně poslaneckého klubu Strany zelených Kateřina Jacques říká, že navýšení reklamy by Českou televizi neúměrně zvýhodnilo: "Už se nehovoří o tom, že by v závislosti na tom měly opět být zase snižovány koncesionářské poplatky, protože ta výhra je najednou dvojí pro tu Česku televizi. Ona by dostala i poplatky i reklamu, a to se mi nezdá být dobré." dobré.
Podíl reklamy klesl po zvýšení koncesionářského poplatku na sto dvacet korun. Postupné snižování reklamního času v ČT a navyšování poplatků schválili poslanci před dvěma lety.