Radiožurnál zůstává nejposlouchanější stanicí v Česku. Druhé místo patří Rádiu Impuls
Radiožurnál, zpravodajská stanice Českého rozhlasu, je dál nejposlouchanějším rádiem v republice. Vyplývá to z výsledků měření poslechovosti Radiprojektu. Na druhém místě skončilo Rádio Impuls. Třetí místo patří Evropě 2. Na čtvrtém a pátém místě skončily Blaník a Frekvence 1.
Radiožurnál poslouchalo denně 915 tisíc a týdně 1,651 milionu lidí, Rádio Impuls si denně pustilo 778 tisíc a týdně 1,608 posluchačů a Evropu 2 si denně naladilo 644 tisíc a týdně 1,312 milionu lidí.
Od úderu gongu ke čtyřem signálům. Pravidelné časové znamení je rozhlasovou tradicí již 95 let
Číst článek
Podle Radioprojektu došlo k plošnému snížení poslechovosti rozhlasových stanic. Viditelné je to například u nejoblíbenějšího komerčního rádia Impuls, které oproti minulému měření vykázalo v denních datech pokles na 778 tisíc posluchačů z hodnoty 841 tisíc.
Naopak posluchačů přibylo další stanici v pořadí, tedy veřejnoprávní stanici Dvojka, o 22 tisíc až na hodnotu 366 tisíc posluchačů denně, 610 tisíc týdně.
Český rozhlas Plus pak překročil hranici 100 tisíc posluchačů denně, konkrétně ho poslouchalo 104 tisíc lidí. Analyticko-publicistická stanice navíc zaznamenala rekordní týdenní poslech od svého vzniku, a to 188 tisíc posluchačů.
Vliv pandemie
Celkem si naladí stanice Českého rozhlasu denně průměrně 1,669 milionu a týdně 2,657 milionu lidí. „Historicky největší podíl Českého rozhlasu na rádiovém trhu je obrovským úspěchem, o který se zasloužili všichni jeho zaměstnanci. Cením si toho, že ve složitém období lockdownu vysílání stanic Českého rozhlasu nejen obstálo, ale dokázalo si získat i nové posluchače,“ uvedl jeho generální ředitel René Zavoral.
Chování lidí ovlivňuje pandemie covidu-19. Posluchači upřednostňují spíše zpravodajství a informace. Aktuálně nejčastější činností při poslechu rádia jsou podle Radioprojektu domácí aktivity. Méně lidí si pustí rádio v zaměstnání mimo domov, protože mnoho z nich přešlo na home office, tedy práci z domova. Ustoupil poslech na veřejných místech, jako jsou například fitness centra. A klesal také zájem o poslech rádia v autě.
Radioprojektu se aktuálně účastní kolem 15 tisíc respondentů. Cílová skupina Radioprojektu byla začátkem roku rozšířena na 12 až 84 let, původně byla věková hranice 79 let. Tato změna hraje podle rozhlasového webu Digitální rádio významnou roli.
Do průzkumu se nově přidala společnosti Nielsen Admosphere, která doplnila agentury STEM/MARK a MEDIAN.