Poslední část spojnice mezi železničními koridory na Moravě je hotová
Modernizace trati mezi Zábřehem a Červenkou stála 4,5 miliardy korun a vlaky tam teď budou jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Zrychlí se tak provoz na trati od Přerova až po Českou Třebovou.
Právě pětadvacetikilometrový úsek u Zábřehu na Moravě byl tím posledním, který ještě zbývalo dokončit a cestující tak ode dneška mohou počítat s tím, že svojí trasu, která prochází tímto úsekem urazí rychleji. Jde to vlastně o spojnici mezi dvěma vybudovanými rychlostními železničními koridory. První vede z Německa do Rakouska - tedy u nás z Děčína do Břeclavi a druhý z Polska do Rakouska - tedy u nás z Karvinska také do Břeclavi. Část mezi Přerovem a Českou Třebovou obě tyto modernizované trasy propojuje.
Stavba trvala 3 roky a začala vlastně v době, kdy podle plánů měla být už hotová. Bylo to složité hlavně proto, že zhruba polovina té trati prochází přes chráněnou krajinnou oblast, kde jsou lužní lesy a močály.
V příštích letech má jít na renovaci železničních tratí ještě víc peněz než dříve, a to hlavně z evropských fondů. Celkem má ta suma investice poprvé přesáhnout 30 miliard korun.
Nyní se staví zejména další dvě trasy: z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Zejména v západních a jižních Čechách teď kvůli stavebním pracím cestující často čeká výluka a nepříjemné zdržení při přestupech na náhradní autobus.