Pošta se stále nesnaží dodávat zásilky adresátům, oznámil ČTÚ

Počet stížností na Českou poštu roste. Oprávněných reklamací loni meziročně přibylo o tři čtvrtiny na 216 podání. Oznámil to Český telekomunikační úřadu (ČTÚ), který Českou poštu kontroluje.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta | Foto: Filip Jandourek

"České poště se nepodařilo odstranit některé závažné nedostatky při poskytování základních poštovních služeb, a to ani přes uložení pokuty v prokázaných případech pochybení," uvádí zpráva telekomunikačního úřadu. Pošta loni dostala 20 pokut v celkové výši 169 tisíc korun.

Pošťáci totiž stále v některých případech ukládají zásilky na pobočkách bez toho, aby se je pokusili doručit a mnohdy ani nepředají adresátovi výzvu k jejímu vyzvednutí. Úřad se setkal i s porušováním poštovního tajemství a nevhodnou otevírací dobou na pobočkách.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tématu se věnovalo Rádio Česko s Hanou Hankieviczovou z ČTÚ a mluvčím České pošty Ivo Mravinacem

Kromě toho, i když pošta zavedla odpolední dodávky a s nimi spojené avizování poštovních zásilek, zákazníci nejsou zcela spokojeni.

Stává se, že pošta nedoručí zásilku, ačkoli po dohodě s doručovatelem zákazník čekal doma. Místo zásilky ale dostal jen další informaci prostřednictvím SMS nebo emailu, že nebyl zastižen a poštovní zásilka je uložená na pobočce.

Česká pošta reaguje tím, že jde o selhání jednotlivců. A oceňuje, že i telekomunikační úřad konstatuje, že nejde o systémové chyby.

„Chybovat je lidské, a pokud někdo udělá chybu, tak má na ní právo. V každém případě nemůže chybu opakovat vícekrát, s takovým člověkem se rozloučíme. V dnešní době, kdy o práci opravdu nouze, někoho najít není pro Českou poštu složité,“ říká mluvčí pošty Ivo Mravinac.

Podle úřadu ovšem mohou za chybami jednotlivců stát například nedostatečné znalosti správných postupů vyplývající z nedostatečného školení personálu, nevhodná organizace práce, nedostatek personálu nebo selhání vnitřních kontrolních mechanismů České pošty.

Jitka Hanžlová, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme