Auta v Praze ničí při parkování mozaikovou dlažbu na chodnících. Opravy už vyšly na statisíce korun

Statisíce korun vynaloží každoročně Technická správa komunikací (TSK) v Praze na údržbu chodníků s mozaikovou dlažbou. Ta bývá především v centru města často poškozená. Podle TSK za to můžou hlavně neukáznění řidiči, kteří na chodnících parkují a dlažební kostky tím uvolňují. Někde se tak už objevují větší kostky, které hlavně nápor aut se zásobováním vydrží.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Technická správa komunikací musí opravovat dlažbu, kterou ničí parkující okna

Technická správa komunikací musí opravovat dlažbu, kterou ničí parkující okna | Foto: Andrea Poláková

„Jezdí nám sem zásobování a díry se objevují periodicky na stejných místech, i když se to opravuje. Takže se tu nedá zaparkovat, nemůžou tady jezdit s vozíky,“ říká Vladimír Chaloupecký, který pracuje jako údržbář v hotelu nedaleko Staroměstského náměstí.

Pět aut na dvě místa. Povolení do modrých zón v Praze je víc než parkovacích míst

Číst článek

Podle jeho slov silničáři opravovali díry už několikrát. „Je to vlastně celý problém Prahy 1. Neboť se opravuje pořád na stejných místech,“ říká dál Vladimír Chaloupecký.

Dělníci při opravě dlažby byli k zastižení i o kousek dál v ulici U Staré školy. Jenom v úseku mezi Staroměstským náměstím a Národní třídou se dalo napočítat osm aut zásobování a čtyři taxíky, které parkovaly na chodníku.

„Jsou poškozené právě mozaiky nebo vylomené obruby,“ uvádí mluvčí TSK Barbora Lišková.

Objevují se žulové kostky

Parkování na chodnících šoféři volí hlavně v místech, kde jsou zóny placeného stání. Buď protože tam není místo, nebo aby se vyhnuli placení.

Parkovací místa v Praze blokují nepojízdná auta. Město je nesmí odtáhnout

Číst článek

„Největší problémy nám dělají těžká vozidla, zejména zásobování, které vytočí kola na takto neuzpůsobeném chodníku. Mozaika se pak může rozviklat, a tím pádem se dlažba stává více náchylná k poškození. To znamená, že začnou jednotlivé kameny vypadávat. Problém je, že pak musíme dodlažďovat celý chodník nebo jeho části,“ říká dál Barbora Lišková.

Třeba v Praze 1 se na některých místech už objevily větší žulové kostky. Silničáři je zasadili přímo do drobné mozaiky a vyznačili tak místa, kde můžou auta krátkodobě parkovat, třeba při vyložení nákladu.

„Pro nás by bylo ideální, abychom mohli zabetonovat dlažbu, ale bohužel to není možné kvůli historickému rázu města. Musíme dodržet nejenom tu samotnou historickou mozaiku, ale i způsob uložení,“ dodává Lišková. Díky investici magistrátu vynaložila TSK celkově na údržbu a opravy chodníků v posledním roce kolem 250 milionů korun.

Adam Bejšovec, Jessica Petrů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme