Praha chce místo Masarykova nádraží obchody a byty

Masarykovo nádraží v Praze je blíž svému zrušení. Pražští radní odsouhlasili, aby tento prostor v budoucnu nahradilo další městské centrum. Definitivní rozhodnutí o zrušení, nebo zachování provozu na Masarykově nádraží padne v polovině září. Odpůrci tohoto záměru za snahou zrušit centrální nádraží vidí lobbing developerských firem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Příměstské jednotky ve stanici Praha Masarykovo nádraží

Příměstské jednotky ve stanici Praha Masarykovo nádraží | Foto: Jiří Suchomel

Masarykovo nádraží na Novém městě je nejstarším nádražím v Praze. Funguje od roku 1845. Teď se pro Prahu podle jejích radních stává nepotřebným.

Nádraží je totiž neprůjezdné a podle radního za ODS Martina Langmajera je kolem něj kvůli rozsáhlému kolejišti mrtvá zóna. Tu by mohly zaplnit kanceláře, ale především obchody a byty. Samotná nádražní budova by měla zůstat zachovaná.

"Rozhodně všechny historické budovy Masarykova nádraží tam zůstanou a rozsah změny, o které se jedná, je zhruba 20 hektarů v centru města," upřesnil Langmajer.

Ne všichni pražští radní mají na rušení Masarykova nádraží stejný názor. Někteří záměru vyčítají, že se k němu nemohli vyjádřit sami obyvatelé Prahy, kteří spoje z Masarykova nádraží využívají. Zastupitelka za zelené Zuzana Drhová prosazuje, aby Masarykovo nádraží bylo součástí městského a příměstského dopravního uzlu.

"Proto by bylo lepší, aby se to řešilo v rámci územního plánu, kde je to právě možné řešit jako celek, a ne takto, kdy se to jakoby vytrhne a teď rychle se řeší jedna rozvojová oblast bez širších souvislostí," podotkla Drhová.

Vlaky, které teď do Prahy přijíždějí na Masarykovo nádraží, by podle záměru mělo v budoucnu pojmout nedaleké Hlavní nádraží. Podle Anny Kodysové ze Správy železniční dopravní cesty by nemělo být zvýšení spojů na hlavním vlakovém nádraží v Praze do budoucna problémem.

"Naše stanovisko je, že pokud se bavíme o vzdálenějším časovém horizontu, tak si řešení propojení těchto dvou centrálních pražských nádraží dovedeme představit," uvedla Kodysová.

O budoucnosti Masarykova nádraží se diskutovalo i ve středečním Radiofóru.

Martin Hromádka, Václava Marešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme