Téměř sto tisíc Pražanů zatěžuje nadměrný hluk z dopravy. Magistrát plánuje opatření

Obyvatele hlavního města zatěžuje hluk nad 60 decibelů z tramvajové a silniční dopravy. Šedesát decibelů je limit pro hlavní tahy, který zhruba odpovídá hlasitosti běžného hovoru. Vyplývá to z návrhu akčního plánu snižování hluku, který na svém webu publikoval pražský magistrát. Nejvíce jsou zatíženy Vinohrady, Žižkov a Nové Město. Magistrát má podle návrhu v plánu desítky opatření, která mají hluk zmírnit.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Doprava v Praze, Wilsonova

Hlučnost dopravy v Praze přesahuje 60 decibelů. Ilustrační foto | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iRozhlas

V oblasti Vinohrad trpí hlukem téměř 12 000 lidí, na Žižkově zhruba 10 500, na Novém Městě přes 8000, v Holešovicích zhruba 7400, v Nuslích asi 6700 a na Smíchově necelých 6500. Čísla vycházejí ze strategického hlukového mapování, které provedlo ministerstvo zdravotnictví.

Stěžejními kroky v odhlučnění Prahy je dostavba Pražského okruhu a zakrytí Spořilovské ulice na Praze 4, které bude kromě hluku místní chránit před zplodinami z automobilové dopravy.

„Je nesmírně důležité, že před těmito často nežádoucími sekundárními aspekty přepravy po městě nezavíráme oči a akčním plánem budeme situaci na problematických místech řešit,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). K návrhu plánu mohou lidé do 19. srpna podávat svoje připomínky.

V Praze roste letecký provoz a s ním i hluk. Letiště proto rozdalo za dva měsíce pokuty za tři miliony

Číst článek

Přílohou dokumentu je mimo jiné i plán protihlukových opatření, které město již uskutečnilo nebo je v dalších letech plánuje. Zdaleka nejdražší na seznamu plánovaných investic je dobudování vnějšího okruhu mezi Běchovicemi a D1 za zhruba 15 miliard korun, kde je investorem stát.

Z městem financovaných akcí je potom nejnákladnější zakrytí Spořilovské ulice, která momentálně nedokončený okruh nahrazuje. To má podle dokumentu vyjít na necelé čtyři miliardy. Kromě toho seznam obsahuje řadu projektů protihlukových stěn, výměn povrchu silnic nebo rekonstrukcí tramvajových tratí.

V minulosti Praha snižovala kvůli hluku rychlost například na magistrále nebo na Spořilovské. Vyměněny byly povrchy vozovek a podél obou komunikací vznikly v uplynulých letech protihlukové stěny. V ulici V Holešovičkách zase město zaplatilo výměnu oken domů a rovněž vyměnilo povrch vozovky, dlouhodobě se diskutuje o možnosti jejího zahloubení.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme