Marketingově schopný s technickým povědomím. Praha bude mít komunikačního koordinátora dopravních omezení

Pražský magistrát zřídí funkci komunikačního koordinátora, který bude mít na starosti koordinaci uzavírek a jejich prezentaci veřejnosti. Zároveň Praha nechá vytvořit software, který bude sdružovat všechny informace o infrastruktuře a chystaných opravách. Aktualizován byl také magistrátní informační portál opravujeme.to, uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Právě za špatnou koordinaci uzavírek bylo město často kritizováno.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Uzavřený most na Vltavské (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

V současné době koordinuje město uzavírky tak, že se sejdou zástupci magistrátu s náměstkem Scheinherrem a dotčenými organizacemi a procházejí jednu položku po druhé. „V 21. století je toto neudržitelné,“ řekl Scheinherr.

TSK proto dostala za úkol připravit online systém, který zahrne informace od všech institucí, v jakém stavu se nachází jejich infrastruktura. Jakmile některá z nich začne plánovat opravy, ze systému jí automaticky vypadne, zda se v nejbližší době nechystá další. Pokud by tedy například TSK chtěla opravit silnici, tak v systému uvidí, jak je na tom v daném místě kanalizace a další sítě. A opravy se tak sladí a udělají naráz.

Životnost silnice je 25 let, horní vrstva ale vydrží pětkrát méně, obhajují silničáři časté uzavírky

Číst článek

Problém s koordinací vznikl například na Vinohradské ulici. Dopravní podnik (DPP) zde rekonstruuje tramvajovou trať. Magistrát zároveň chystá celkovou rekonstrukci ulice. Ta ale kvůli chybějícím povolením začne až v roce 2021.

Podle DPP byla trať v tak špatném stavu, že podnik nemohl déle čekat. Tramvaje se sem vrátí 29. června. Kvůli loňskému souběhu s rekonstrukcí Husitské na Žižkově byla oprava Vinohradské nakonec těsně před jejím započetím odložena na letošek.

Na magistrátním odboru dopravy rovněž vznikne pozice zmíněného koordinátora. „Odbor dopravy je místo, kde se všechna dopravní omezení musí sdružovat. Má tak ze všech nejlepší přehled, kdy a kde co nastane,“ řekl Scheinherr. Koordinátor bude muset být marketingově schopný, ale zároveň mít i technické povědomí.

Město již nechalo vylepšit a zmodernizovat své stránky opravujeme.to, kde jsou informace o dopravních omezeních. Nově systém neobsahuje pouze plány TSK, ale všech dotčených institucí.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme