Výstavba metra D má zelenou, vzkázal náměstek pro dopravu v Praze. Majitelé pozemků stáhli žalobu

Praha může zažádat o stavební povolení pro stavbu nové trasy metra D. Majitelé pozemků žalobu proti územnímu rozhodnutí stáhli po dohodě s městem a pražským dopravním podnikem (DPP). Město se s nimi před časem domluvilo rovněž v souvislosti s pozemky u stanice Nádraží Krč. Město chce v první fázi stavět metro mezi Pankrácí a Depem Písnice. Praha tak může zažádat o stavební povolení pro stavbu nové trasy metra D

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha vynaloží letos na průzkum trasy D 445 milionů korun. (ilustrační foto)

Zahájení výstavby metra D | Zdroj: ČTK

Náklady na vybudování prvního úseku mají být předběžně 57 miliard korun. Praha plánuje v budoucnu trasu prodloužit z Pankráce do stanice Náměstí Míru.

„Díky stažení žaloby, které se předchozímu vedení nepovedlo dosáhnout, jsme odblokovali výstavbu metra D,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) ve zveřejněné tiskové zprávě.

Praha podepsala dohodu s majiteli pozemků u metra D v Krči. Stáhnou žalobu proti rozhodnutí o stavbě

Číst článek

Stažení žaloby předcházel podpis dohody mezi vlastníky pozemků, hlavním městem a DPP týkající se využití pozemků a okolní výstavby u Nemocnice Krč. DPP se schválenou dohodou zavázal změnit projekt stanice Nemocnice Krč tak, aby byl v souladu s projektem vlastníků, kteří na místě chtějí budovat byty, kanceláře a dvě náměstí.

„Město zároveň slíbilo změnit územní plán a zrušit nyní platné stavební uzávěry na parcelách,“ řekl Hofman.

Průzkum

Praha prostřednictvím DPP zahájila letos v červnu na Pankráci geologický průzkum nutný pro výstavbu. Průzkum se na Pankráci uskuteční na čtyřech místech.

Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou dalších bude pokračovat do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro. Vytěžené šachty a štoly jsou naplánovány v místech, kde se budou nacházet traťové tunely, přestupní chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku.

Praha vynaloží letos na průzkum trasy D 445 milionů korun. Největší částku vydá příští rok, a to 765 milionů. V roce 2021 to bude 348 milionů a v následujících dvou letech pak 14 a devět milionů korun. Letos půjdou peníze jen na provedení průzkumu. V letech 2020 a 2021 bude město platit průzkum a údržbu štol a v posledních dvou letech pouze údržbu.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.

Předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski věří, že by se Pražané a návštěvníci hlavního města mohli metrem D v celém úseku Pankrác – Depo Písnice svézt na konci roku 2027.

mpr, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme