Nikdo nic nehlásil, diví se dopravní podnik ‚živým billboardům‘ v metru. ‚Jen projíždíme,‘ reaguje firma

Do metra nastupuje muž se svítícím bilboardem na zádech. Cestující jsou překvapeni, řidič soupravy se marně ptá do mikrofonu, o co se jedná. Jak zjistil iROZHLAS.cz, začala reklamní akce jednoho z pražských fitcenter. Metrem se podle zástupců společnosti „živé billboardy“ jen přesunují. Dopravní podnik ale upozorňuje, že by to mohl být problém.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Živý billboard“ v pražském metru | Foto: Petr Jadrný | Zdroj: Český rozhlas

„To je brigáda, nebo o co jde?“ ozvalo se z reproduktorů metra, když do něj nastoupili dívka a mladý muž s velkým billboardem na zádech. „Živý billboard“ ale neměl jak strojvůdci z předposledního vagonu metra odpovědět. Dveře se nakonec zavřely a souprava na lince B pokračovala dál.

Neoznačenou reklamu u blogerů a youtuberů pozná jedno dítě z deseti, tvrdí průzkum

Číst článek

Na první pohled se zdálo, že jde o reklamní akci v metru. Vedení dopravního podniku ale o ničem neví.

„Odbor marketing a obchod dopravního podniku nebyl o žádné takové aktivitě informován. Ani od pracovníků provozu, ani od případných zájemců o takovou akci,“ řekla serveru iROZHLAS.cz mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková.

Podobnou akci by podle ní ani nepovolili. „Dopravní podnik s péčí řádného hospodáře aktivně vyhledává možnosti, jak zvyšovat příjem z využití jemu svěřeného majetku. Nikdy však nepovoluje akce, které mohou ohrozit bezpečnost či komfort cestujících,“ dodala.

Pouze přesun

O reklamu v metru se nejedná, informují zástupci Areny Pavly Kladivové, jíž „živé billboardy“ patří. Ty podle společnosti používají metro výhradně pro přesun, a ne přímo pro propagaci. Tu pak provádí v ulicích Prahy, kde také rozdávají letáky.

"Živý billboard" v pražském metru | Foto: Petr Jadrný | Zdroj: Český rozhlas

Je to naše forma propagace. Máme to teď úplně nově. Spustili jsme to v tomhle nebo minulém týdnu. Ani v Čechách tady ten typ nosiče není až tak běžný. Dělá to jedna nebo dvě firmy,“ řekl serveru iROZHLAS.cz zástupce společnosti Jay Manas.

Za billboardy v metru se podle Manase nemusí ani platit. „To, co mají na zádech, váží zhruba sedm kilogramů. I velikostně je to jako nějaká větší krosna, váhově je to lehčí než větší krosna. Takže věřím, že ani za převoz batohu lidé v metru nepřiplácí,“ dodává.

Stačí překročit jeden rozměr

To ale podle zástupce dopravního podniku Ondřeje Kubáta není úplně přesné. „Placení podléhají spoluzavazadla mimo jiné deskového tvaru o rozměrech větších než 100 x 100 x 5 centimetrů. Nicméně, cestující s časovou jízdenkou s platností 24 hodin a více je oprávněn přepravovat bezplatně jedno spoluzavazadlo podléhající placení,“ vysvětlil s tím, že stačí, když je překročen jeden z parametrů.

Pokuta za 'pirátský' banner. 'Dvojsmyslný vtip a nadsázka,' brání se firma

Číst článek

Nabízí se také otázka, jestli billboard není tak velký, že by se převážet metrem nesměl vůbec. „Cestujícím není dovoleno brát s sebou do vozidla ani do přepravního prostoru předmět deskového tvaru, je-li větší než 150 x 150 x 10 centimetrů, i když přesahuje pouze jeden z uvedených rozměrů,“ dodal Kubát. Podle Manase jsou ale billboardy různě velké a mají od 100 do 140 centimetrů.

I kdyby ale vyhovovaly rozměry, je tu podle dopravního podniku ještě jeden problém: reklama je osvícená.

„Cestujícím není dovoleno brát s sebou do vozidla ani do přepravního prostoru věci, jejichž přeprava je zakázána všeobecně závaznými předpisy nebo opatřeními orgánů státní správy, což se pochopitelně týká i některých elektronických zařízení. Pokud bychom takového cestujícího odhalili, řešili bychom s ním tento případ podle smluvních přepravních podmínek,“ vysvětlil Kubát s tím, že bude mimo jiné záležet na příkonu.

Petr Jadrný Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme