Praha plánuje stavební uzávěry na trasách obou nedostavěných okruhů

Na místech, kterými by v budoucnu měly procházet zbylé části vnitřního a vnějšího městského okruhu, hlavní město plánuje vyhlásit stavební uzávěry. Podle náměstka pro dopravu Petra Dolínka je nutné zajistit, aby se nezastavěly oblasti budoucích křižovatek a stavenišť. Zákazy by se mohly objevit příští rok, až městský Institut plánování a rozvoje vybere konkrétní místa.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Magistrát chce zabránit vzniku staveb v plánovaném úseku městského okruhu

Magistrát chce zabránit vzniku staveb v plánovaném úseku městského okruhu | Foto: Filip Jandourek

Stavební uzávěry zakazují na vymezeném území stavět. Vydává je rada města. Podle Dolínka je nutné postupovat opatrně, protože omezení už nelze vydávat na neurčitou dobu a navíc umožňují vlastníkům pozemků žádat o finanční náhradu. „Musíme k tomu přistupovat jen u staveb, které se blíží realizaci a v místech, kde to je nezbytně nutné,“ uvedl.

Praha urychlí výstavbu okruhu, pozemky vykoupí místo státu

Číst článek

Zákaz stavební činnost se nebude týkat celé trasy okruhů, která už je zanesena v územním plánu, což ji podle náměstka chrání dostatečně. Pro výstavbu však bude nutné zajistit i další pozemky. „V minulých dnech jsme se dohodli, že IPR (Institut plánování a rozvoje, pozn. red.) připraví celkový rozsah, kde by to bylo vhodné, a poté se vytipují konkrétní místa, kde se uzávěry vyhlásí i s vědomím případného placení za jejich existenci,“ vysvětlil Dolínek.

Situace je jednodušší v případě dokončení vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou, kde se město chystá schválit zakázku na projektovou dokumentaci, a úseku 511 vnějšího okruhu mezi D1 a D11, který nyní prochází procesem posouzení vlivu na životní prostředí. U severozápadního úseku obchvatu Prahy, plánovaného přes Suchdol, zatím schází dokumentace, takže není úplně jasné, kde uzávěry vyhlásit. Časem může nastat problém i s jejich přílišnou délkou trvání. Praha se o tom podle Dolínka chystá jednat s ŘSD, která vnější okruh staví, protože je součástí celostátní dálniční sítě. Vnitřní okruh jakožto místní komunikaci financuje město.

O vyhlášení stavební uzávěry na severozápadní úsek vnějšího okruhu nedávno magistrát požádalo zastupitelstvo Prahy 6. Na plánované trase okruhu v úsecích Ruzyně–Suchdol, Suchdol–Březiněves a Březiněves–Satalice už uzávěra existovala – a to od roku 1997. V roce 2013 ji na podnět suchdolské radnice a majitele jednoho z pozemků zrušil soud. Důvodem byla dlouhodobá nečinnost města v oblasti výstavby.

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů a nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, která by se mohla začít stavět v roce 2019. V případě dokončení vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o začátku stavby v roce 2024.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme