Praha pořádá Den elektromobility. Pach benzínu ale ještě dlouho zůstane

Unikátní možnost vyzkoušet si automobil, skútr nebo kolo na elektrický budou mít dnes účastníci pražského Dne elektromobility. Představena bude dokonce elektrická loď.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Minielektromobil Mini E od BMW

Minielektromobil Mini E od BMW | Foto: BMW

Kromě programu pro veřejnost proběhne také odborná konference na téma "Technologie čistých vozidel a infrastruktura pro jejich rozšíření".

Elektrická vozítka vyvíjejí automobilky zhruba od 80. let - pokud nepočítáme polovinu 19. století, kdy byla elektřina preferovaným způsobem pohonu automobilů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rybecký: Budoucnost elektromobilů

Masivní obměna vozidel se spalovacími motory za auta s elektrickým pohonem se však podle expertů i přes řadu novinek v oboru v dohledné době konat nebude.

Uživatelům výhody nenabízí

„Při současném vývoji a reálné využitelnosti vozidel s elektrickým pohonem k sériové výrobě, se v horizontu třeba roku 2020 určitě žádná velká revoluce konat nebude,“ předpověděl redaktor specializovaného serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký.

I přesto, že auta s tímto pohonem mají hned několik předností.

„Hlavně nevypouštějí emise na místě, kde se pohybují. Jsou tedy výhodná pro centra měst, která mají problémy se špatným vzduchem. Ve Francii, kde z devadesáti pěti procent vyrábí energie bez emisí CO2, jezdí tato vozidla extrémně čistým způsobem. Jiná situace je v zemích jako Česká republika nebo Německo,“ upřesnil Rybecký.

Pro uživatele už ale auto s elektromotrem mnoho výhod nemá. „Elektromotr má velký točivý moment. Dá se jezdit velmi sportovně, ale zase se nedojede daleko. Jinak výhody moc nepřináší,“ připustil redaktor serveru Autoweek.cz.

Budoucnost má spíše hybrid

Tradiční nevýhodou oproti spalovacím motorům pak podle něho zůstává padesátkrát až stokrát větší prostor pro uchování energie v akumulátoru oproti palivové nádrži s benzínem či naftou.

Přesto si vozidla s elektrickým motorem své využití již našla.

„Třeba některá města ve Velké Británii podporují elektromobily. Například u rozvážkových služeb. V oblastech, kde jejich provoz bude dotován a kde bude zájem, aby se vyčistilo ovzduší v centrech měst, tam se tato vozidla budou prosazovat,“ pokračoval Rybecký.

„Mnohem pravděpodobnější je však do budoucna využívání spolu se spalovacími motory. Spíše plug in hybridů, které se dají dobíjet ze zásuvky nebo vozidel, které si sami vyrábějí elektrickou energii tím, že mají velmi efektivní motor,který pohání pouze generátor. To znamená, že dojezd a závislost na síti je menší,“ dodal redaktor.

Tomáš Pavlíček, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme