Praskliny ve zdi, dveře, které nejdou zavřít. Inspekce už letos řešila desítky stížností na řemeslníky

Na práci řemeslníků si stěžuje stále víc lidí. Jen za první letošní pololetí přišlo České obchodní inspekci přes 270 podání, tedy asi jen o 60 méně než za celý loňský rok. Firmy často nevyřizují reklamace včas nebo si nechávají za práci zaplatit předem a pak ji nedodělají.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dělník, řemeslník, práce, stavba, práce (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Praskliny ve zdi nebo třeba dveře, které nejdou zavřít. I takové nedostatky zůstávají po řemeslnících. Špatnou zkušenost má i Lucie z Prahy. Při zařizování kuchyně o pomoc požádala firmu. Jenže narazila hned u elektrikářů.

„K digestoři dali kabely a ty zapojili zvenku do elektrické zásuvky. A byl tam normální čudlík jako někde u lampičky, kterým se zapínala a vypínala digestoř. A stejně tak vyřešili světlo, že koupili LED pásek, přelepili ho zespodu na poličku, omotali kabely do velké koule,“ popisuje Lucie.

Přehrát

00:00 / 00:00

Stížností na řemeslníky přibývá. Česká obchodní inspekce letos řešila už desítky případů. Natáčela Zuzana Švejdová

Její příběh ale není žádnou výjimkou. Petr Vlasák má firmu zabývající se inspekcí nemovitostí. Podle něj se alespoň nějaký nedostatek najde téměř v každé domácnosti. V praxi nejčastěji naráží na špatnou montáž oken nebo jejich špatné zabudování.

„Také se setkáváme s neduhem, kdy nejsou dlaždice celoplošně nalepeny. Potom vlastně, když si po nich poklepáte, tak duní a tam hrozí riziko toho, že časem můžou odpadnout,“ upozorňuje Vlasák.

Pozor na řádně podepsanou smlouvu

Jen třeba Česká obchodní inspekce už letos přijala desítky stížností od lidí. Nejčastěji šetří reklamace, které firmy nebo přímo řemeslníci nevyřizují včas. Nebo je dokonce přijmout odmítají.

„Jedná se nejčastěji o různé stavební práce, výměny oken nebo dveří, výrobu nábytku na míru, ale také opravy aut, elektrikářské, zámečnické a další služby. Poměrně časté je také to, že řemeslník neseznámí spotřebitele s právy při reklamaci nebo nevydá řádně vyplněné doklady o provedení práce či jejich vyúčtování,“ doplňuje mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Většina zákazníků ale s reklamací neuspěje. Chybí jim totiž řádně podepsaná smlouva. Aby lidé podobným problémům předešli, měli by vždy s firmou sepsat smlouvu o dílo. V ní je uveden nejen výčet všech prací, ale taky použitý materiál, odhadovaná cena za práci nebo termín dokončení.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme